۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۶۶۳۴۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی رتبه نخست کشور را در وقف‌های جدید داشته است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در سال‌های گذشته به تناسب جمعیت خود رتبه نخست وقف‌های جدید را در کشور به خود اختصاص داده است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع معاونان اداره کل اوقاف استان اظهار داشت: رویکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه بنا بر سفارش مقام معظم رهبری تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است و اوقاف تلاش دارد تا برنامه‌ها در بقاع متبرکه بیشتر از حالت عمرانی به فرهنگی تبدیل شود.

وی افزود: درآمدهای داخل ضریح امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت نقدی و غیر نقدی است و آن‌ها را نمی‌شود در امامزاده دیگر هزینه کرد اما در این سال‌ها فعالیت‌های عمرانی در بقاع متبرکه افزایش یافته و از آن زمان که فعالیت عمرانی افزایش یافته، برنامه‌های فرهنگی هم بیشتر شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در سال‌های گذشته به تناسب جمعیت خود رتبه نخست وقف‌های جدید را در کشور به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام گرایلی تصریح کرد: با توجه به اطلاع رسانی‌ها در دو سال اخیر نیت واقفان به حوزه‌های درمانی، اشتغال، کمک به نیازمندان، احداث درمانگاه و حوزه عملیه تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه وقف در کاهش مشکلات جامعه تأثیر زیادی داشته و باید وقف‌های متناسب با نیاز جامعه گسترش یابد، ادامه داد: برای وقف نیاز به سرمایه زیادی نیست مردم می‌توانند به وسیله وقف‌های مشارکتی واقف باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از تقدیر معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در همایش یاوران وقف در کشور خبر داد و افزود: حجت الاسلام  پرویز بخشی پور در همایش یاوران وقف کشور به جهت فعالیت‌های ویژه در زمینه موقوفات و بقاع متبرکه تقدیر شد./880/202/ب3

ارسال نظرات