۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۶۶۳۵۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی خبر داد؛

سرایان میزبان برگزاری بخش شعر جشنواره فرهنگی هفته قرآن و عترت خراسان جنوبی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: بخش شعر جشنواره‌های هفته قرآن و عترت در شهرستان سرایان و بخش نقاشی کودک در شهرستان‌های فردوس و سربیشه برگزار می‌شود.
محبی

به گزارش خبرگزاری رسا در بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های هفته قرآن و عترت تصمیم گرفته شد تا برخی از بخش‌های جشنواره‌های هفته قرآن و عترت در شهرستان‌ها برگزار شود.

وی اظهار کرد: بر این اساس بخش شعر در شهرستان سرایان و بخش نقاشی کودک در شهرستان‌های فردوس و سربیشه برگزار می‌شود به ویژه اینکه این دو شهرستان بیشترین آثار ارسالی را در بخش نقاشی کودک داشته‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین بخش نمایش خیابانی به صورت فستیوال و عمومی و در خیابان‌های شهرهای مختلف استان چون بیرجند، قاین و دیگر شهرستان‌هایی که امکان آن وجود داشته باشد، برگزار می‌شود.

محبی ادامه داد: همچنین نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب مرتبط با جشنواره در محل انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی، نمایشگاه نقاشی و صنایع دستی در نگارخانه شهر بیرجند و نمایشگاه پوستر و عکس در محل نگارخانه سرو واقع در باغ اکبریه برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین مراسم اختتامیه جشنواره‌های هفته قرآن و عترت و تجلیل از برگزیدگان در ٢٩ آذرماه، ساعت ٦ بعد از ظهر در محل سالن علامه فرزان با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ امسال هفته آخر آذرماه، همزمان با هفته وحدت به عنوان هفته قرآن و عترت استان نام گذاری شده است  که جشنواره‌های فرهنگی، پژوهشی، هنری و مطبوعاتی مختلفی با محوریت قرآن و عترت در این هفته برگزار می‌شود./880/102/ب3

ارسال نظرات