۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۴۶۶۴۱۸
رییس شورای اسلامی شهر قم:

احیای سنت وقف زمینه ساز حل مشکلات جامعه است

بیاتی با اشاره به سنت نیکوی وقف ضمن گرامیداشت دهه وقف گفت: یکی از دستورات اصلی عمیق دین ما وقف است که برای بسیاری از مسائل جامعه راهگشا است و می تواند گره بسیاری از مشکلات جامعه را باز کند.
بیاتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ولی الله بیاتی رییس شورای اسلامی شهر قم در مراسم افتتاح و بهره برداری از 14 پروژه عمرانی بقاع متبرکه استان قم که پیش از ظهر امروز در امام زاده ابراهیم(ع) قم برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تجلیل از فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم تأکید کرد: به شکر خدا تاکنون اقدامات مؤثر و مفیدی از سوی این اداره کل صورت گرفته که از جمله آن همین 14 پروژه عمرانی است که امروز به بهره برداری می رسد که بخشی از آن احیا و بازسازی و بخش دیگر آن ساخت و سازهای جدید است.

وی افزود: در شهر مقدس قم بقاع متبرکه و امام زادگان جایگاه خوبی دارد که ما با یک برنامه ریزی خوب می توانیم از آنها استفاده کنیم و فضا را به گونه آماده و فراهم کنیم که زائران و مسافران بتوانند از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنند و از همین رهگذر گام بلندی برای رفاه حال زائران براشته باشیم.

بیاتی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سنت نیکوی وقف ضمن گرامیداشت دهه وقف اظهار داشت: یکی از دستورات اصلی عمیق دین ما وقف است که برای بسیاری از مسائل جامعه راهگشا است.

وی افزود: اینکه مردم برخی از اموال خود را در اختیار مراکزی قرار دهند که آنها در مسیرهای عام المنفعه مصرف کنند مسأله بسیار ارزشمندی است و می تواند گره بسیاری از مشکلات جامعه را باز کند.

رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ضرورت ساماندهی قبور نیز یادآور شد: علاوه بر توجه به بقاع متبرکه هرچه قبور مؤمنان با نشاط تر باشد مردم بیشتر می توانند استفاده کنند که به عقیده من در شهر و حتی روستاها لازم است محل قبور محیطی سالم و همراه امکانات بیشتر باشد مردم استقبالی بهتر خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته خوشبختانه این اتفاق در استان قم صورت گرفته است، چراکه بخش عمده ای از این پروژه ها مربوط به تسطیح و کف سازی قبور در بقاع متبرکه است که البته هنوز این فعالیت ها برای تکمیل کار ادامه خواهد داشت./1330/302/ب3

ارسال نظرات