۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۶۶۴۲۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

ثبت دو مورد وقف جدید در شبستر، برگزاری مجلس یادبود موذن زاده اردبیلی در تبریز و سفر نیم روزه محمدباقر نوبخت به تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شبستر از ثبت دو مورد وقف جدید در واپسین روزهای دهه‌ی وقف خبر داد و گفت: وقف، بهترین نوع بخشش اموال بوده و همواره آثار خیر و برکت آن در جامعه جاری خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمد پرورش خاطرنشان کرد: یکی از این موقوفات در روستای غلمان‌سرای بخش تسوج واقع شده که شامل یک باب منزل مسکونی به متراژ 352 متر مربع است. این وقف به نیت الحاق به مسجد جامع و همچنین صرف در امورات فرهنگی به ثبت رسیده؛ این منزل مسکونی به ارزش 650 میلیون ریال بوده و توسط برادران غفارزاده وقف شده است.

وی ادامه داد: موقوفه‌ی بعدی نیز یک باب منزل مسکونی به متراژ 500 متر، واقع در روستای باغ وزیر از توابع بخش صوفیان است. این موقوفه نیز توسط اهالی روستای باغ وزیر خریداری و جهت الحاق به مسجد جامع این روستا، با ارزش پنجاه میلیون تومان وقف شده است.

افتتاح تالار احسان در شهرستان آذرشهر

حجت‌الاسلام احمد جباری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آذرشهر از افتتاح تالار احسان در این شهرستان خبر داد و گفت: تالار احسان در جهت اجرای نیت واقف، با 520 میلیون تومان هزینه در شهرستان آذرشهر احداث شده و در دهه‌ی وقف نیز با حضور مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان افتتاح شد.

وی ادامه داد: مساحت کل برای ساخت این تالار پنج هزار و 700 متر مربع بوده و مساحت اعیان آن نیز برابر با 530 مترمربع است. درآمد حاصل از این موقوفه در جهت اجرای نیت واقف آن که شامل مواردی چون عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) است، مورد استفاده قرار گرفته و همچنین افراد کم درآمد و نیازمندان نیز می‌توانند تخفیفاتی در استفاده از این تالار داشته باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آذرشهر با تاکید بر اجرای امینانه‌ی نیات واقفان، بیان کرد: احداث تالار احسان کاملا طبق نیات واقف آن بوده و درآمد حاصل از آن نیز در همین راستای نیت واقف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مجلس یادبود موذن زاده در تبریز برگزار می شود

مراسم بزرگداشت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی، روز شنبه(۲۰آذر) در مسجد طوبا شهر تبریز برگزار خواهد شد. این مراسم از ساعت ۱۸و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰  دقیقه با مشارکت شماری از دستگاه های مختلف اجرایی شهری و استانی برگزار خواهد شد. برخی از مداحان و ذاکران اهل بیت(علیهم السلام) از استان های اردبیل، زنجان، اذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در این مراسم مدیحه سرایی می کنند.

موذن زاده در دوم آذرماه سال جاری در شهر اردبیل درگذشت، بنا به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پاس خدمات بی‌شائبه سلیم موذن‌ زاده اردبیلی در ترویج معارف دینی، روز مداح و جایزه ویژه سلیم موذن‌زاده اردبیلی نامگذاری و طراحی خواهد شد.

سفر نیم روزه محمدباقر نوبخت به تبریز

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، صبح امروز در سفری چند ساعته وارد تبریز شد. نوبخت در این سفر نیم روزه به همراه استاندار آذربایجان شرقی از روند اجرای طرح راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز بازدید می کند و سپس به ارومیه سفر خواهد کرد. 

گفتنی است، خط آهن تبریز - میانه از جمله پروژه های بزرگ و راهبردی استان است که در ۱۰ قطعه به هم پیوسته و در مجموع به طول ۲۰۰ کیلومتر توسط مهندسان و پیمانکاران استان آذربایجان شرقی در حال احداث است./303/935/ب1

ارسال نظرات