۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۶۶۴۲۲
دبیر اجرایی مسابقات قرآن‌ کریم ارومیه:

برگزاری محافل و مسابقات قرآن سبب رواج قرآن‌خوانی در بین جوانان می‌شود

دبیر اجرایی مسابقات قرآن‌ کریم ارومیه گفت: برگزاری محافل و مسابقات قرآن‌کریم سبب رواج قرآن‌خوانی در بین جوانان می‌شود.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، وحید وکیلی، دبیر اجرایی مسابقات قرآن‌ کریم ارومیه امروز در حاشیه آغاز بکار مسابقات قرآن کریم به مناسبت هفته قرآن‌ و عترت اظهار داشت: مسابقات قرآن‌کریم با حضور ۲۰۴ نفر شرکت کننده در مسجد ارومیه از صبح امروز آغاز بکار کرده است.

وی افزود: از این تعداد شرکت کننده ۱۳۲ نفر برادران و ۷۲ نفر خواهران هستند که در بخش‌های قرائت، حفظ یک جزء ، ۵ جزء ، ۱۰ جزء ، ۱۵ جزء با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وکیلی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم انس با قرآن‌کریم را در جامعه و به ویژه در بین جوانان رواج دهیم باید برنامه‌ها و مسابقات قرآنی را برگزار کنیم.

وی تشریح کرد: انس با قرآن‌کریم مهمترین هدف این مسابقات است چرا که تلاوت صحیح قرآن‌کریم موجب جذب جوانان می‌شود.


اجرایی مسابقات قرآن‌ کریم ارومیه به داوران این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: خانمها مجرد و میرقلنج برای بانوان و برادران وکیلی، ولیزاده و محمدنژاد برای برادران داوری خواهند کرد.

وکیلی خاطرنشان کرد: در این مسابقات نفرات نخبه استانی انتخاب می‌شوند تا برای مسابقات کشوری آماده شوند.

گفتنی است، هفته قرآن و عترت از امروز تا 25 آذرماه در آذربایجان غربی برگزار می شود.

شایان ذکر است، امروز در نخستین روز از هفته قرآن و عترت شرکت کنندگان ضمن حضور در مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمانهای شهدای انقلاب، نمایشگاه فرهنگی قرآن و عترت در محل نمایشگاه های مجتمع فرهنگی هنری ارومیه افتتاح شد.

لازم به ذکر است، مسابقات قرآن در بخش خواهران و برادران در مسجد ارومیه از دیگر برنامه های نخستین روز از هفته قرآن و عترت در آذربایجان غربی است که هم اکنون با رقابت قاریان درحال برگزاری است./202/936/ب1

ارسال نظرات