۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۴۶۶۴۲۸
معاون آموزش مؤسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البيت قم:

هدف تشیع لندني معرفی شعيه و سني به عنوان نماد خشونت است

معاون آموزش مؤسسه تحقيقاتي دارالاعلام لمدرسه اهل البيت قم گفت: شيعه لندني قصد دارد تا هم شيعيان و هم اهل سنت را به عنوان نمادهاي خشونت در اسلام و دين معرفي‌كند، بنابراين در چنين مواقعي ما بايد به سيره علماي بزرگوار و علماي اسلام شناس واقعي از جمله رهبر معظم انقلاب رجوع كنيم.
حجت الاسلام احمد كوثري حجت الاسلام احمد كوثري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت‌الاسلام احمد كوثري شنبه شب در دومين مجموعه کارگاه هاي آموزشي مسؤولان هيئات مذهبي كاشان در تالار فرهنگ اين شهرستان با اشاره به فرارسيدن ولادت با سعادت پيامبراكرم(ص) و هفته وحدت بر لزوم وحدت در جامعه اسلامي تأكيد کرد و اظهار داشت: امیدواریم هفته وحدت طليعه اي براي نزديك شدن مسلمانان به يكديگر باشد.

وي با اشاره به اينكه هم اهل تشيع و هم اهل سنت محب پيامبراكرم(ص) و اهل بيت(ع) هستند، گفت: مسلمانان اگر در جهان به موفقيت و پيروزيهايي هم برسند براساس اتحادي است كه بين اهل تشيع و اهل سنت است اما جريانهاي تكفيري و سلفي به دنبال اختلاف بين اهل تشيع و هم اهل سنت هستند چرا كه جريان تكفيري و سلفي دشمن اهل تشيع و اهل سنت هستند.

حجت الاسلام كوثري يادآور شد: امروز فرقه وهابيت با بهره مندي از منابع نامحدود مالي و پشتيباني هاي آل سعود به ترويج و گسترش فعاليتهاي خود در سراسر جهان مبادرت كرده و با شعار فريبنده توحيد و اقتدا به سنت پيامبراكرم(ص)، افكار منحرف خود را در جهان منتشر مي كند.

به گفته وي، مكتب اهل بيت(ع) بالاترين مانعي است كه وهابيت همواره آن را سد راه خود مي بيند و به همين دليل است كه با ناكامي در جبهه علمي و استدلالي، دست به ترور و خشونت و كشتار مردم بي دفاع و مظلوم مي زند.

حجت الاسلام كوثري همچنين با بيان اينكه امروز جرياني به نام تشيع لندني تبليغ مي شود، متذكر شد: خطر جريانهاي سلفي و تكفيري تهديد جدي  براي اهل سنت است، از اين رو ما جريان سلفي و تكفيري را از اهل سنت جدا مي دانيم و اين جريانها را علماي اهل سنت نيز محكوم كردند و آنها را از اهل سنت نمي دانند.

وي افزود: در سيره اهل بيت(ع) از اميرمؤمنان(ع) تا آخرين نفر با اهل سنت هيچگونه مشكلي كه نداشته اند بلكه با آنها معاشرت مي كردند و در مجالس آنها شركت مي كردند، چون خودشان را امام همه مسلمانان مي دانستند نه اينكه خود را محدود به گروهي خاص بدانند.

معاون آموزش مؤسسه تحقيقاتي دارالاعلام  لمدرسه اهل البيت قم در ادامه تشيع لندني را جداي از شيعه اهل بيت(ع) دانست و اظهار داشت: شيعه لندني همانگونه كه از نام آن نيز مشخص است، مقر آن در انگلستان است و ارتباط تنگاتنگي نيز با ملكه انگليس دارند.

به گفته وي، شيعه لندني به دنبال اين است تا همانگونه كه داعش و جريانهاي سلفي و تكفيري در زمين آمريكا بازي مي‌كنند، آنها نيز همين نقش را از طرف شيعيان و با نام شيعه در زمين آمريكا بازي كنند.

حجت الاسلام كوثري يادآور شد: شيعه لندني قصد دارد تا هم شيعيان و هم اهل سنت را به عنوان نمادهاي خشونت در اسلام  و دين معرفي كند، بنابراين در چنين مواقعي ما بايد به سيره علماي بزرگوار و علماي اسلام شناس واقعي از جمله رهبر معظم انقلاب رجوع كنيم.

معاون آموزش مؤسسه تحقيقاتي دارالاعلام  لمدرسه اهل البيت قم خطاب به تفرقه افكنان، گفت: آنهايي كه در حال ايجاد اختلاف و تفرقه بين مسلمانان هستند بايد بدانند كه تلاش براي هر نوع اختلاف و تفرقه در جهان اسلام، ندايي نيست كه قرآن به آن دستور داده باشد بلكه نداي شيطان است./1307/202/ب2

ارسال نظرات