۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۴۶۶۴۴۰
آیت‌الله مهمان‌نواز:

اساس سعادت دنیوی و اخروی اعتقاد به مهدویت است

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پایه و اساس سعادت دنیا و آخرت اعتقاد به مهدویت است، گفت: اعتقاد به مهدویت کلیدواژه سعادت دنیا و آخرت محسوب می‌شود.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج)، با تأکید بر ترویج پیش از پیش فرهنگ مهدویت و انتظار واقعی در جامعه اسلامی، اظهار کرد: سعادت دنیوی و اخروی افراد در عصر غیبت درگرو اعتقاد به مهدویت است.

وی با تبیین شاخص‌های فرهنگ مهدویت، اعتقاد به مهدی موعود را کلیدواژه عاقبت‌ به‌ خیری در دنیا و آخرت دانست و افزود: زمان آن است که در بحث مهدویت از سطح عبور کنیم و به عمق وارد شویم.

آیت‌الله مهمان‌نواز عمق نگری در بحث مهدویت را ضرورت امروز دانست و اضافه کرد: آسیب‌های فراوانی که امروز بر پیکره مهدویت وارد می‌شود ناشی از نگاه سطحی و ظاهری به مقوله مهدویت است و با گذر از این نوع نگاه آسیب‌ها، هم برطرف می‌شود.

وی نقش طلاب و روحانیان را در عبور از این نگاه و ورود به عرصه‌های معرفتی مهدویت و مهدی باوری بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: رابطه انقلاب اسلامی ایران و مهدویت رابطه برگ و ریشه بوده و نظام جمهوری اسلامی ایران نمونه‌ای از حکومت عدالت‌گستر مهدوی است.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه دشمنان اسلام با استفاده از فضای مجازی و عرفانهای نوظهور در پی به انحراف کشیدن فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه هستند، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از افراد جامعه ما اطلاعات و مهارت لازم برای بهره‌گیری مناسب از فضای مجازی را ندارند که این موضوع خود آسیبهای این فضا را چند برابر کرده است.

وی ادامه داد: در غرب دانش آموزان مستلزم گذراندن دوره‌های پیش‌نیاز و آشنايي با اطلاعات رسانه‌ای و مجازي هستند اما ما اكنون سهل‌انگارانه و افسارگسیخته و بدون دانش علمي از اين شبکه‌های مجازي استفاده مي‌كنيم.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصريح كرد: با توجه و اقبال روزافزون و بدون دانش ما از شبکه‌های اجتماعي، غرب به هدف خود در ترويج سبك زندگي به شيوه اومانيستي نزديك می‌شود؛ ازاین‌رو ما بايد مواظب باشيم زير سلطه سبك زندگي غربي نرويم.

وي تأکید كرد: همه ما باید تلاش کنیم با دوری کردن از سبک زندگی غربی و از سوی دیگر نظارت بر خود و خانواده خویش و پایبند بودن به سبک زندگی اسلامی، زمینه ظهور مهدی موعود (عج) و برپایی حکومت عدل و داد مهدوی را مهیا کنیم.

گفتنی است، جشن های ماه ربیع شامل نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)، دهم ربیع‌الاول، سالروز ازدواج پیامبر اعظم (ص) و حضرت خدیجه (س)، دوازدهم ربیع‌الاول، سالروز ورود پیامبر اکرم (ص) به قبا در سفر هجرت و هفدهم ربیع‌الاول، سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) و هفته وحدت است./9314/302/ب2

ارسال نظرات