۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۶۶۴۷۷
معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه:

موارد اختلافی مذاهب اسلامی دستمایه ایجاد شکاف در امت اسلامی قرار نگیرد

معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه گفت: موارد اختلافی مذاهب اسلامی تنها باید در محافل علمی حل و فصل شود و نباید دستمایه اختلاف و شکاف در امت اسلامی قرار گرفته و زمینه های تکفیر را فراهم آورد.
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی، معاون آموزش و مسؤول قرآن و عترت حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: خداوند منان در قرآن کریم می فرماید «اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» یعنی ای اهل ایمان به دنبال شقاق و جدایی و تفرقه نباشید.

معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: عمل به این آیه شریفه جدایی و تفرقه را در جهان اسلام از بین برده و وحدت رویه به وجود می آورد.

مسؤول قرآن و عترت حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: این وحدت با دنبال کردن مشترکات تمام مسلمانان همچون قبله واحد، کتاب آسمانی واحد، پیامبر واحد و حتی بسیاری از احکام مشترک مسلمانان محقق می شود.

این مسؤول بیان داشت: موارد اختلافی تنها باید در محافل علمی حل و فصل شود و نباید دستمایه اختلاف و شکاف در امت اسلامی قرار گرفته و زمینه های تکفیر را فراهم آورد.

حجت الاسلام قلعه بالایی اظهار داشت: گاه این اخلافات به قدری عمق پیدا می کنند که حتی گروهی از مسلمانان خون، عرض و مال دیگر مسلمانان را حلال می شمارند.

وی در ادامه یادآور شد: تأکید بر اشتراکات، همدلی، برادری و امت واحده بودن مسلمانان سبب افزایش همگرایی مسلمانان و واگرایی دشمنان اسلام می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه در پایان مطرح کرد: دشمنان به دنبال ایجاد شکاف و جدایی در میان امت اسلامی هستند، بنابراین نباید اجازه داد نقشه های آن ها تحقق یافته و بر اختلافات بین مذاهب اسلامی دامن بزنند زیرا افزایش اختلافات مذاهب اسلامی به منزله کاهش اقتدار مسلمانان است./857/302/ب2

ارسال نظرات