۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۶۶۵۲۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

وحدت حوزه و دانشگاه انرژی بالقوه دانشجویان و طلاب را متمرکز می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تقویت و افزایش وحدت بین حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت بین این دو نهاد علمی و دینی سبب می‌شود انرژی بالقوه دانشجویان و طلاب بالفعل و متمرکز شود.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با رؤسای دانشگاه ها و مدارس علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با رؤسای دانشگاه‌ها و مدارس علمیه استان که به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد و تقویت وحدت بین علم و تقوا زمینه‌ساز داشتن دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مطلوب است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: مقصود از وحدت بین این دو نهاد یکی شدن دانشگاه و حوزه نیست؛ بلکه وحدت در هدف و مسیر و رسیدن به نقطه مطلوب است.

وی با اشاره به اهمیت وحدت دانشگاه و حوزه، اضافه کرد: اگر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بر وحدت پافشاری دارند به این دلیل است که هدف‌ها را فراموش نکنیم و برای حفظ و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش مضاعف داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه نباید حوزه‌ها و دانشگاه‌ها از هم بی‌خبر باشند، ادامه داد: باید این دو نهاد از تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌ها اعم از آموزشی و پژوهشی یکدیگر مطلع باشند و با همفکری و همکاری برای یاری‌رساندن به هم تلاش کنند.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: بنا به فرموده رسول گرامی اسلام هر جا همدلی و وحدت باشد سبب رحمت و هر جا نزاع و تفرقه باشد مایه عذاب است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه باعث هدر نرفتن انرژی بالقوه دانشجویان و طلاب شده و سبب می‌شود انرژی بالقوه دانشجویان و طلاب بالفعل و متمرکز شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: دانشجویان و طلاب باید با تشریک مساعی بکوشند سفره پربرکت انقلاب اسلامی را حفظ و گسترده‌تر کنند تا انقلاب و اهداف آن از نسل کنونی به نسلهای آینده انتقال یابد.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: موتور محرک انقلاب ما اعتقادات دینی ما است؛ زیرا ما با وحدت ایمانی توانستیم طاغوت را کنار بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: وحدت تمامی اقشار جامعه به‌ ویژه دانشگاه و حوزه‌های علمیه سبب عزت و کرامت بیشتر ایران اسلامی در دنیا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از مسؤولان دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه خواست فرهنگ مباحثه و مناظره را بین دانشجویان و طلاب افزایش داده و به مسائل و شبهات آنها پاسخ مناسب و آگاهانه بدهند.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال بوده و در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

همچنین امسال در این استان، افزون بر 40 هزار دانشجوی دختر و پسر در 37 مرکز آموزش عالی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات