۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۴۶۶۵۲۶
استاد حوزه و دانشگاه:

امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به اتحاد و همبستگی دارد

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهانت های روا شده از سوی دشمنان اسلام در سال های اخیر به مقدسات مسلمانان، گفت: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به اتحاد و همبستگی دارد.
وحدت

حجت الاسلام حمید غلامپور استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به وحدت از منظر قرآن و روایات و از نگاه بزرگان معاصر، گفت: انسان به خاطر بشر بودنش و مشترکات خلقت نیاز به وحدت دارد و مسلمانان افزون بر وحدتی که به خاطر انسان بودن دارند به لحاظ دین مشترک، با هم دیگر برادرند و باید متحد بوده و یکدیگر را کمک کنند و در مرتبه سوم مومنان در سه محور ایمان، اسلام و انسان بودن با سایر مومنان برادرند.

وی با اشاره به اهانت های روا شده از سوی دشمنان اسلام در سال های اخیر به مقدسات مسلمانان افزود: دشمنان امروز بیش از هر زمان دیگر از اختلاف نظر مسلمانان سوء استفاده کرده و به ساحت پیامبر عظیم الشأن اسلام و قرآن مجید آخرین کتاب نازل شده الهی برای سعادت دنیا و آخرت بشر، اهانت کردند و اگر برخی مسلمانان به جای اینکه دست دوستی به سوی غیر مسلمانان ببرند با کشورهای مسلمان و برادر خود هم پیمان شوند و حمایت خود را صرف کمک به برادران مسلمان خود در اقصاء نقاط دنیا مصروف دارند.

مدرس حوزه گفت: اتحاد و همبستگی و صبر و پایداری رمز موفقیت ملّت ها و اختلاف و تفرقه و تن پروری و دنیا طلبی موجب شکست و ذلت آنهاست و این سنت پیوسته الهی در میان جوامع بشری است.

حجت الاسلام غلامپور تصریح کرد:‌ قرآن کریم پیش از تأکید بر لزوم وحدت امت اسلامی بر وحدت جوامع انسانی تأکید می کند که ثمره توجه انسانها به این وحدت تقویت روابط انسانی و احترام متقابل میان آنها و پیشگیری از برتری طلبی و استکبار و استعمار دیگران است.

وی ابراز داشت: قرآن افزون بر اتحاد جامعه جهانی، بر اتحاد و ادیان آسمانی در گوهر و جوهر آن که همان اسلام و تسلیم در برابر خداوند است، اشاره می کند و از ادیان مختلف می خواهد تا با تکیه بر مشترکات اصیل که همانا سه اصل بنیادین توحید، نبوت و معاد است، اختلافات را کنار بگذارند و در برابر دنیای کفر و الحاد موضع مشترکی اتخاذ کنند.

استاد دانشگاه با اشاره به موانع اتحاد و انسجام اسلامی اذعان داشت: به یقین اتحاد میان مسلمانان که مایه قدرت و شوکت آنان و ضعف دشمنان آنان می شود و همچون خاری بر چشم مستکبران جهان است، بدون مانع نخواهد بود و واکنش و عکس العمل سخت آنان را همراه با برنامه ریزی دقیق و طولانی برای ایجاد تفرقه بین صفوف مسلمانان و کمرنگ ساختن ارزش های اسلامی که جانمایۀ این اتحاد است، به همراه دارد.

حجت الاسلام غلامپور تصریح کرد: شناخت این موانع و شناساندن آن به امت اسلام و تلاش در جهت رفع آن از سوی عالمان و اندیشمندان مسلمان امری ضروری است که بی توجهی به آن خسارت عظیمی بر پیکرۀ امت اسلام وارد می کند.

مدرس حوزه علیمه در پایان بیان کرد: برخی‌ مسلمانان به دلیل بی تدبیری حاکمان و رهبران و کوتاهی عالمان خویش ضربه های مهلکی خوردند./302/851/ب1

ارسال نظرات