۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۶۶۵۴۴
حجت الاسلام والمسلمین مریجی ارائه کرد؛

گزارشی از فعالیت های پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم(ع) را در سه محور فصلنامه ها، تولیدات اساتید و پایان نامه ها تشریح کرد.
حجتالاسلام شمس الله مریجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی و رییس دانشگاه باقرالعلوم، پیش از ظهر امروز در دومین روز از دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به عملکرد پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم عمده ترین کار را خروجی بیش از 100 پایان  نامه در سال عنوان کرد.

وی با بیان این که پایان نامه های دانشگاه باقرالعلوم از سطح علمی و کیفی بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این پایان نامه ها مورد توجه ببسیاری از مسؤولان فرهنگی کشور قرار گرفته است و در اختیار نشر پژوهشگاه علوم قرار گرفته است.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این که دانشگاه باقر العلوم در سه محور کار پژوهشی انجام می دهد، خاطرنشان کرد: محور اول فصل نامه پژوهشی است که مورد استقبال قرار گرفته است و فصل نامه علوم سیاسی دانشگاه باقر العلوم به برند ملی و حتی بین المللی تبدیل شده است و همچنین مجله تاریخ اسلام که مورد توجه مراجع تقلید قرار گرفته است و مجله دیگر آیین حکمت است.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی با بیان این که به لحاظ نشر تا کنون  65 مجلد به زبان های مختلف در سال گذشته به چاپ رسانده ایم ابراز داشت: در سال گذشته حدود 90 پایان نامه داشته ایم که 26 پایان نامه مربوط به دکتری است که در رشته های نو و کاربردی مانند سیاست گذاری فرهنگی و فلسفه علوم اجتماعی و دانش اجتماعی مسلمین که مورد توجه مقام معظم رهبری است انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که پژوهش های صورت گرفته را در اختیار پژوهشگاه و جامعه قرار دهیم، گفت: برنامه ریزانی که می خواهند برای کشور برنامه ریزی کنند اول باید کارهای علمی آن انجام شده باشد و سپس به جامعه تزریق شود.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که در سال گذشته 68 نشست علمی و 44 کارگاه آموزشی در دانشگاه باقر العلوم برگزار شده است، خاطرنشان کرد: از موفقیت های پژوهشی دانشگاه می توان به احراز رتبه در جشنواره نهج البلاغه، جشنواره خوارزمی، مجمع سراسر طلاب و دانشجویان بسیجی، جشنواره مطبوعات، کنگره امام علی و تجلی ولایت، همایش پژوهش های برتر دین و موارد دیگر  اشاره کرد.

وی با بیان این  که دانشگاه باقرالعلوم در سه محور فصلنامه ها، تولیدات شخصی اساتید و پایان نامه ها به کار پژوهشی می پردازد، اظهار داشت: به لحاظ استاندارد آموزشی ما 90 تا 100 دانشجو ورودی داریم و سالانه 90 تا 100 پایان نامه دفاع می شود که بسیار خوب و کار آمد است./843/202/ب3

ارسال نظرات