۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۶۶۵۵۶
استاد مرکز تخصصی مهدویت:

سبک زندگی منتظرانه، الگویی مناسب برای زندگی است

استاد مرکز تخصصی مهدویت سبک زندگی منتظرانه را از پیش نیازهای اولیه انتظار خواند و گفت: سبک زندگی منتظرانه الگویی مناسب برای زندگی است.
سبک زندگی مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مهدی مولایی ظهر امروز در همایش استانی «سبک زندگی، زمینه سازان ظهور» که در تالار شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: ظهور امام زمان(عج) امری ارادی و یک مشیت الهی است که خواستن انسانها نیز در این مشیت نقش دارد.

وی با بیان اینکه مهدویت یک فرهنگ ناب شیعی در دوران غیبت است، افزود: سبک زندگی منتظرانه، الگویی مناسب برای زندگی انسانها است.

استاد مرکز تخصصی مهدویت سبک زندگی را مجموعه رفتارهایی عنوان کرد که شخص بر اساس باورهای شخصی و اجتماعی خویش انجام می دهد و گفت: با توجه به اینکه عاقبت ما بر اساس این باورها خواهد بود، حفظ باورها امری ضروری است.

وی راهبردی ترین کلید واژه در زمان غیبت را انتظار ظهور عنوان کرد و اظهار داشت: چشم انتظاری برای امام زمان(عج) برابر با اجر هزار شهید است و منتظران برترین انسانهای کل بشریت هستند.

حجت الاسلام مولایی با بیان اینکه بالاترین اعمال و بالاترین جهاد امت انتظار ظهور است، تصریح کرد: برای فهم معنای درست انتظار باید به مراجع و علما مراجعه کرد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی منتظرانه خانواده متعادل اسلامی را تبدیل به خانواده متعالی می کند، گفت: ایجاد تمدن عظیم جهانی با استفاده از سبک زندگی اهل بیت(ع) صورت می گیرد.

استاد مرکز تخصصی مهدویت سبک زندگی منتظرانه را از پیش نیازهای اولیه انتظار دانست و خاطرنشان کرد: اخلاص، ایثار و تلاش از ویژگیهای رفتار جهادی است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی با معنای جهادی و بر مبنای سخنان اهل بیت(ع) همان سبک زندگی منتظرانه است، اظهار داشت: در سایه این سبک زندگی می توان در مسائل شخصی، اجتماعی و حکومتی، تمدن عظیم جهانی که انسان را در تمام امور یاری کند، ساخت./9459/202/ب2

ارسال نظرات