۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۶۶۵۶۳
استاد حوزه علمیه قم:

پاسخگویی و دفع شبهات اعتقادی رسالت طلاب خوش‌فکر است

استاد حوزه علمیه قم گفت: با توجه به هجمه‌های دینی و اعتقادی و شبهات گسترده موجود در جامعه، امروز پاسخگویی به این شبهات و دفع آنها از رسالتهای اصلی طلاب جوان و خوش‌فکر است.
حجت الاسلام کریم زاده - نشست مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر کریم‌زاده، عضو هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم امروز در نشست بصیرتی با موضوع «مهدویت» که با شرکت طلاب و اساتید مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم استان خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به وظایف طلاب و روحانیان، اظهار کرد: حوزه علمیه و طلاب جوان باید با شناسایی اهداف دشمن از مرزهای دینی حفاظت و حراست کنند.

وی با اشاره به تلاش گسترده دشمنان اسلام برای مقابله با ارزشهای دینی و مبانی اعتقادی، از طلاب جوان خواست تا با تعميق دانش دینی و بصیرت سیاسی خود اجازه نفوذ و القای اندیشه‌های غیر اسلامی در بین آحاد جامعه را به دشمنان ندهند.

حجت‌الاسلام کریم‌زاده در ادامه با اشاره به بروز و ظهور فرقه‌های ضاله و منحرف در جامعه، اظهار کرد: این فرقه‌ها غالباً با چهره‌ای به ظاهر موجه سعی دارند با تحریک نژاد و افراد جامعه واقعیت و حقیقت واحد اسلام را وارونه و غیرواقعی به نسل جوان جامعه بشناسانند.

به گفته این پژوهشگر حوزوی، وظیفه مهم و اساسی حوزه‌های علمیه این است که با تربیت متخصّص و عالم دینی در حوزه‌های مختلف اجازه مخدوش کردن چهره اسلام ناب محمدی (ص) که نماد رحمت واسعه الهی است را به معاندین این شریعت مقدس ندهد.

وی تصریح کرد: در واقع امروز مقابله با اسلام هراسی و اجازه ندادن به دشمنان برای مخدوش کردن چهره اسلام ناب محمدی از رسالتهای اصلی حوزه علمیه و روحانیان است.

حجت‌الاسلام کریم‌زاده شناخت دقیق طلاب از حوادث و جریانات روز جامعه را یکی دیگر از ضروریات این قشر عنوان کرد و افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند نباید طلبه و روحانی تنها به مسجد رفته و نماز بخواند و بازگردد؛ بلکه باید نسبت به وقایع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه حساس باشد.

عضو هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز دیگر روحانی نمی‌تواند به اقامه نماز جماعت در یک مسجد و یا جمعی اکتفا کند؛ چرا که نسل امروز ما با موج گسترده‌ای از شبهات دینی و اعتقادی مواجه بوده و پاسخگویی و دفع آنها بر عهده طلاب خوش‌فکر و عالم است.

وی افزود: اسلام مذهب مترقی الهی و دینی بوده که دارای نظاماتی جامع و دربرگیرنده همه ‏زمینه‌ها و ابعاد مربوط به حیات بشری است.

حجت‌الاسلام کریم‌زاده تأکید کرد: باید نوع تربیت خود را انسانی و اسلامی کنیم تا پس از ورود به جامعه بتوانیم با مشکلات برخورد عاقلانه‌تری داشته باشیم و در عین حال بتوانیم اقشار مختلف جامعه را هم به‌ سوی آموزه‌های اسلامی راهنمایی کنیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات