۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۶۶۵۷۷

یادواره شهدای مدافع حرم استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد

یادواره شهدای مدافع حرم استان آذربایجان‌شرقی به همت اداره کل آموزش و پرورش در کانون بسیج جوانان تبریز برگزار شد.
مدافعان حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی امروز در یادواره گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان که در کانون بسیج جوانان تبریز برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش در پشتیبانی و حمایت از جبهه مقاومت اسلامی حضوری فعال و جدی داشته است.

وی برگزاری یادواره های متعدد شهدای مدافع حرم در شهرهای مختلف استان را گامی در جهت پاسداست مقام شامخ شهدای حریم ولایت دانست و خاطرنشان کرد: جهاد و مبارزه با ظلم؛ هویت شیعیان عالم است، بنابر این ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل‌های آینده‌ساز جامعه رسالت امروز نهادهای آموزشی محسوب می‌شود.

پاشایی با تأکید بر این‌که مبارزه با کفر مرز جغرافیایی نمی‌شناسد، تصریح کرد: حمایت از مظلومان عالم در سراسر جهان از آرمان‌های انقلاب اسلامی است؛ امروز مدافعان حرم در مقابله با جبهه کفر تکفیری و داعشی سینه خود را سپر ملت ایران کرده‌اند، تا شرف، ناموس و عزت ملت ایران خدشه‌دار نشود.

وی با تأکید بر این‌که مبارزه با داعش تا نابودی کامل تفکر تکفیری و سلفی ادامه خواهد داشت، گفت: مدافعان حرم با لبیک به منویات مقام معظم رهبری و عمل به سفارشات نبی اکرم قدم در راهی گذاشته‌اند که رحمت و غفران الهی همواره شامل حال آنان خواهد شد؛ ما نیز اگر فرصت حضور در جبهه‌های نبرد را نداریم، اما پشتیبانی از جبهه‌ها رسالت امروز است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: پشتیبانی و حمایت از مدافعان حرم باید تقویت شود، چراکه دفاع از کیان اسلامی و حمایت از مدافعان حرم وظیفه همه بوده و آموزش و پرورش در این عرصه پیشتاز است. دانش‌آموزان استان با کمترین پول بیشترین کمک مالی را از جبهه مقاومت اسلامی داشته است.

همچنین احمد رضالو، رئیس ناحیه 4 آموزش و پرورش تبریز در سخنانی با تأکید بر همایش امروز برای گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم استان به همت مدرسه نمونه شهید مسافری برپا شده است، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز بر یاد و خاطر شهدا و ارج نهادن به این موضوع تاکید فراوان دارند؛ مراسم امروز یک یادواره پر برکت بوده و کمتر از شهادت نیست.

وی ادامه داد: این مراسم با دو هدف محوری گسترش فرهنگ بسیجی و آگاهی از آرمان شهدا برگزار می شود؛ همه شهدا در وصیت نامه خود چند جمله مشترک دارند که پشتیبان و اطاعت از ولی فقیه در راس آن قرار دارد؛ امروز حمایت از مدافعان حرم از نظر مادی و معنوی وظیفه همگان است./935/202/ب3

 

ارسال نظرات