۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۶۶۵۹۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

انقلاب و نظام اسلامی وحدت بین مذاهب اسلام را عینیت بخشید

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تقویت بیش از پیش وحدت در جهان اسلام، گفت: انقلاب و نظام اسلامی ایران وحدت بین مذاهب اسلام را عینیت بخشیده و بالنده کرده است.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت، به جایگاه و اهمیت این موضوع در بین مسلمانان پرداخت و گفت: اتحاد یکی از مهم‌ترین ملزومات همه جوامع است.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم سربلندی هر ملتی با هر دینی و آیینی که دارند؛ وحدت، همدلی و همزبانی است، تصریح کرد: تفاوتی نمی‌کند این جوامع مسلمان یا غیرمسلمان باشند در هر صورت وحدت مسأله مورد نیاز و مطلوب است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: وحدت به معنای تمرکز نیروها و انرژیها و جهت‌دهی به اهداف و حرکت به سمت آن اهداف با داشتن همدلی و همراهی است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه استان خراسان شمالی با بیان اینکه وحدت هم برای دنیا و هم برای آخرت ما خوب و پسندیده است، افزود: یکی از مصادیق وحدت، وحدت بین مذاهب و بین شیعه و سنی است که به حمد الهی پس از انقلاب اسلامی این وحدت در ایران شکل گرفته و روزبه‌روز هم تقویت شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه انقلاب و نظام اسلامی وحدت بین مذاهب اسلامی را عینیت بخشیده و بالنده کرده است، اظهار کرد: در استان خراسان شمالی هم که به‌عنوان گنجینه معرفت‌ها و فرهنگ‌ها نامیده می‌شود، اهل سنت و شیعیان در کنار یکدیگر با آرامش زندگی کرده و وحدت پررنگ است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: ما شیعیان و اهل سنت خراسان شمالی همواره به دیدن همدیگر می‌رویم، در مجالس هم شرکت می‌کنیم، یادواره شهدای اهل سنت برگزار می‌شود و آنها به مجالس ما می‌آیند و به‌صورت مستمر رفت و آمد و دید و بازدید داریم.

وی با بیان اینکه شیعیان و اهل سنت استان جلسات حوزوی و اجتماعی مشترک دارند، افزود: این مراودات اهل سنت و شیعه در استان خراسان شمالی سبب تقویت وحدت شده؛ به‌گونه‌ای که در استان هیچ‌گونه اختلافی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه گفت: امیدواریم نعمت وحدت در سرتاسر ایران و جهان اسلام محقق شود و همه مسلمانان انرژی‌ها و توان خود را برای پیروزی اسلام بر جبهه کفر جمع و متمرکز کنند تا استکبار جهانی از وحدت ما وحشت کند.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، باهدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./9314/302/ب3

ارسال نظرات