۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۶۶۶۰۱
استاد حوزه و دانشگاه:

اقدامات تفرقه افکنانه انگلیس در خلیج فارس، دارای پیشینه است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اقدامات تفرقه افکنانه انگلیس در منطقه خلیج فارس، دارای پیشینه است گفت: ایران هراسی ابزار دست غرب برای تفرقه و کشمکش بین مسلمان ها است.
تفرقه

حجت الاسلام جلیل درویشی استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به تهدیدها و اختلاف افکنی های کشورهای حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: کشورهای حاشیه خلیج فارس در جمع خود روباه صفتی را دعوت کردند که در اختلاف افکنی بین ملتها مسبوق به سابقه است.

وی افزود: دولتی که سال ها در هر کشوری قدم گذاشته بود جزء جنایات و نیرنگ به یادگار نگذاشته است، کشورهای خاورمیانه هیچ گاه حیله های انگلیسی ها را فراموش نمی کنند و در هر کشوری که حضور پیدا کرده، در آن کشور جز خیانت، ظلم و مسلمان کشی و جدایی بین مذاهب و مسلمانان و ایجاد مذهب های جدید چیزی عاید ملتها نشده است.

مدرس حوزه با بیان اینکه غرب با خوی استکباری که دارد در همه عرصه ها ورود پیدا کرده و خیانتهایی را در عقائد و فرهنگ کشورها به بار آورده است افزود: آنان در دین مردم وارد شدند، جنایت کردند در اقتصاد ملتها وارد شدند، در فرهنگ مردم رخنه کردند، در اندیشه اهل قلم ورود پیدا کردند و خیانت کردند و خلاصه کلام اینکه حضور روباه پیر در هر کشوری توام با جنایت و خیانت بوده است.

حجت الاسلام درویشی حضور کشورهای بیگانه از جمله آمریکا و انگلیس در حاشیه خلیج فارس را موجب ناامنی در منطقه خواند و افزود: انگلیس با فرو کش کردن قدرتش در منطقه و گسترش حضور آمریکا و قدرت پوشالی این کشور در حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه این بار این روبای پیر سر از لانه خود بیرون کشیده تا بلکه در منطقه حضوری مجدد یابد ویا اینکه در کش و قوسهای منطقه از فروش سلاحش عقب نماند.

وی افزود: دولتهای بی خاصیت و خود فروخته عرب با خیانت تمام حتی به ملت خود در ابعاد مختلف دست به دامن حیله گری شدند و شاید می توان اینچنین گفت که دول عرب با قدرت آمریکا چون در پیشبرد جنایت و برادرکشی خود را موفق ندیده اند، دست به سوی حیله گری دراز کردند که با این ترفند بتوانند در برادر کشی خود را موفق بدانند.

استاد دانشگاه خطاب به دول عرب افزود: آنان باید به خود بیایند با توجه به شناختی که از انگلیس دارند، زیرا انگلیس بزرگترین خیانت را در طول تاریخ به مسلمانان کردند، قتل و برادر کشی امروز مسلمانان نتیجه بذر کینه و نفرت، تفرقه و جدایی بین مسلمانان در سالهای گذشته است،حضور وهابیت و جنایاتش محصول کار انگلیسی ها است.

وی حضور صهیونیزم و برادر کشی در سوریه و عراق و سایر کشورها را نتیجه حیله ها و مکر و فریب کشور انگلیس خواند و ابراز داشت: اگر دول عرب خبر ندارند و خود را به خواب خرگوشی می زنند لااقل بر معلومات خود بیفزایند و بدانند هیچ روباهی به خاطر رضای خدا مرغ نمی گیرد.

حجت الاسلام درویشی با بیان اینکه غرب، ایران هراسی را ابزاری برای تفرقه و نفاق انتخاب کرده است تصریح کرد: ایران هراسی بهانه است بلکه ایران اسلامی، رهرو سنت رسول خدا(ص)است و همگان را به همزیستی و اتحاد دعوت می کند.

وی در پایان بیان داشت: ایران رهرو ابرمردی است که جز سعادت و سرشت برای امتش چیز دیگری طلب نکرد و برای ریشه کن کردن ظلم و جهالت برانگیخته شد، اما دول مدعی به مسلمان عرب، بجای پیروی از آن رسول امین(ص) پا در پای آمریکا، صهیونیزم و انگلیس گذاشتند و از جمله جنایات آنان می توان در مکه، سوریه، عراق، بحرین، یمن، افغانستان و سایر کشورها در سالهای اخیر اشاره کرد./851/302/ب3

ارسال نظرات