۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۶۶۶۰۷

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

انتصاب رییس جدید تبلیغات اسلامی جاجرم، فعالیت 60 مبلغ دینی در مدارس خراسان شمالی و برگزاری محفل انس با قرآن در شیروان عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در حکمی حجت‌الاسلام حجت‌الله شیرمحمدیان را به‌عنوان رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاجرم منصوب کرد.

حجت‌الاسلام شیرمحمدیان در شهرستان جاجرم جایگزین حجت‌الاسلام مجید حسین‌پور، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان شده است.

 

فعالیت 60 مبلغ دینی در مدارس خراسان شمالی

حجت‌الاسلام جلیل محمدی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ۶۰ روحانی مبلغ دینی خواهر و برادر در مدارس سطح استان فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: 60 روحانی مبلغ در مناسبت‌های مختلف در مدارس استان برای ارائه مباحث دینی و پاسخ‌گویی به سؤال‌های دانش آموزان حضور پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: این مبلغان در راستای گسترش معارف اسلامی و فرهنگ دینی و تبیین معارف الهی و آموزه‌های دینی به دانش آموزان مدارس استان اعزام شده‌اند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، بیان احکام، اخلاق و معارف اسلامی و برگزاری ادعیه و زیارت عاشورا از فعالیت‌های مبلغان دینی در مدارس است.

 

برگزاری محفل انس با قرآن در زندان شیروان

محفل انس با قرآن کریم برای مددجویان زندان شیروان به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در این ندامتگاه برگزار شد.

در این آیین معنوی و روحانی تنی چند از قاریان و حافظان این شهر به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداختند.

این مراسم قرآنی مورد استقبال مددجویان زندان‌های شهرستان شیروان قرار گرفت و در پایان به شرکت‌کنندگان در این محفل هدایایی اهدا شد.

 

مطالعه و علم‌آموزی چراغ راه زندگی است

حجت‌الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، مطالعه و علم‌آموزی را چراغ راه زندگی دانست و گفت: برپایی نمایشگاه کتاب، سبب دوستی بیشتر مردم با کتاب و کتاب‌خوانی می‌شود.

وی ترویج کتاب‌خوانی را یکی از راهکارهای مهم برای تحکیم مبانی اعتقادی جامعه و درنتیجه یاس دشمنان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه به دلایل مختلف جامعه با کتاب و کتاب‌خوانی میانه مناسبی ندارد، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مؤثر دانست.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه با مطالعه، مسیر حرکت زندگی انسان‌ها روشن می‌شود، نقش کتاب و کتاب‌خوانی را برای نهادینه شدن فرهنگ عمومی و هنجارهای دینی در جامعه بی‌بدیل دانست و اظهار کرد: مطالعه و علم‌آموزی چراغ راه زندگی است./9314/303/ب3

ارسال نظرات