۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۶۶۶۱۰
استاد حوزه و دانشگاه:

گروه‌های تروریستی منطقه هیچ بویی از اسلام نبرده‌اند

مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز گفت: دشمنان اسلام برای فراموشی اسلام و مبانی الهی آن، به دنبال تعریفی غلط از مفاهیم ارزشی هچون جهاد و شهادت هستند.
حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در یادواره شهدای ملکان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: هدف بعثت انبیای الهی نشان دادن راه بهشت به مردم است و هدف شهید نیز حاکمیت عدل و قسط در جامعه و تعهد و تخصص در اداره حکومت است.

وی با بیان این‌که عزت، اقتدار و امنیت کشور مرهون مجاهدت و خون پاک شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی است، خاطرنشان کرد: تمامی شهدا در همه ادوار تاریخی در خط سرخ عاشورا حرکت کرده‌اند و از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) بهره‌مند بودند.

مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز بیان این‌که شهدا مایه افتخار اسلام و مکتب تشیع هستند، تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای اسلام در طول تاریخ بوده است، از این رو دشمنان اسلام برای فراموشی اسلام و مبانی الهی آن، به دنبال تعریفی غلط از مفاهیم ارزشی هچون جهاد و شهادت هستند.

حجت الاسلام نظری با اشاره به این‌که فراموشی و انحراف در ارزش‌هایی چون جهاد، ایثار، شهادت و مبارزه با ظلم و ظالم موجب نابودی جوامع اسلامی و تسلط دشمنان بر مسلمانان خواهد شد، افزود: گروهک‌های تروریستی با نام اسلام و با شعار تکبیر سر مسلمانان را می‌برند تا اسلام را بدنام کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که داعش و دیگر گروه‌های تروریستی منطقه هیچ بویی از اسلام نبرده‌اند، افزود: اگر شهدای حرم جلوی داعش را نمی‌گرفتند اکنون باید در داخل کشور و شهرها با داعش می‌جنگیدیم؛ باید ارزش کاری که شهدای مدافع حرم در آن سوی مرزها انجام داده‌اند، دانسته شود.

وی با بیان این‌که شهدای مدافع حرم حق بزرگی بر گردن ما دارند و امنیت موجود کشور مرهون خون این شهداست، خاطرنشان کرد: دفاع از حرم‌های اهل‌بیت(ع) از جمله مهم‌ترین امتیارات شهدای مدافع حرم است، برخلاف تصور رسانه‌های غربی امروز ملت ایران با تمام وجود قدرشناس شهدا و اثارگران هستند.

حجت الاسلام نظری با بیان این‌که هدف شهدا پیروی از ولایت و دفاع از خاک ایران بود و رمز ماندگاری آن‌ها اخلاص در عمل است، افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا مصداق زنده نگه داشتن راه شهدا و امام راحل است؛ هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد بایستی در خدمت به مردم و جلب رضایت خداوند متعال تلاش کند./935/202/ب3

ارسال نظرات