۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۴۶۶۶۵۲
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

تمرکز بر مشترکات مسلمانان را در مدار وحدت حفظ می کند

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه تمرکز بر مشترکات مسلمانان را در مدار وحدت حفظ می کند، گفت: جشن وحدت جشن برابری و برادری است و باید بر مشترکات تمرکز کنیم تا از مدار وحدت خارج نشویم.
ماموستا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه شامگاه امروز در جشن ولادت پیامبر اکرم (ص) که در مسجد شافعی کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه دراستان، ائمه جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی و عموم مردم برگزار شد ابراز داشت: پیامبر اسلام (ص) صدیق بوده و برای مسلمانان مملو از خیر و برکت است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: امشب آغاز جشن وحدت است، در استان کرمانشاه تمام ایام، ایام جشن وحدت است و وحدت در تار و پود دین و تفکر مردم نهادینه شده است.

وی در ادامه افزود: مردم با مذاهب مختلف در کنار یکدیگر زندگی می کنند و در شادی یکدیگر شریک بوده و در رفع مشکلاتشان یار و یاور یکدیگر هستند.

ماموستا محمدی مطرح کرد: مردم شیعه و اهل سنت کرمانشاه با شرکت در مراسم یکدیگر به مقدسات هم احترام می گذارند.

وی با اشاره به اینکه منطقه در گرداب خون و کشتار است ابراز داشت: امروز فرقه پرستی و تکفیر و کشتار در منطقه رواج یافته و شبکه های ماهواره ای به ترویج لاابالی گری و فرقه پردازی می پردازند اما بصیرت و برادری شیعیان و اهل سنت مانع از نفوذ دشمنان شده است.

ماموستا محمدی گفت: جشن وحدت جشن برابری و برادری است از این رو باید زمینه های تحکیم وحدت را فراهم کرده و بر مشترکات تمرکز کنیم تا از مدار وحدت خارج نشویم.

وی در پایان تأکید کرد: شیعیان و اهل سنت به یکدیگر اعتماد داشته باشند و بستر آرامش، امنیت و وحدت را برای آیندگان فراهم کنند./202/857/ب1

ارسال نظرات