۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۴۶۶۶۹۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

55 روحانی مستقر در روستاهای آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون 55 روحانی مستقر در روستاهای محروم مشغول فعالیت هستند که تلاش می‌کنیم روستاهای دیگر استان نیز تحت پوشش قرار گیرند.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی عصر روز گذشته در گردهمایی رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای مختلف استان با تشریح وظایف و مسؤولیت‌های این سازمان اظهار داشت: گسترش فرهنگ و اندیشه دینی در جامعه رسالت خطیر روحانیت است.

وی با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی با بهره‌مندی از شبکه تبلیغی گسترده در تمامی شهرها و روستاها به دنبال ترویج ارزش‌های الهی و گسترش مبانی دینی در جامعه است، خاطرنشان کرد: همه مدیران ادارات تبلیغات اسلامی که یک نهاد دینی و فرهنگی شناخته می شود، باید اثرگذاری خود در جامعه را تثیبت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که سازمان به دنبال تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: این انقلاب به برکت مجاهدت روحانیت و حضور در صحنه مردم و عمل به آموزه های اسلامی و قرآنی به پیروزی رسیده است، تداوم نظام نیز بایستی توأم با مشارکت مردم و عمل به احکام الهی باشد.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تعداد روحانیان مستقر در روستاهای محروم استان آذربایجان‌شرقی به تدریج افزایش خواهد داشت، گفت: در حال حاضر 55 روحانی مستقر در روستاهای محروم برای تبلیغ دین اسلام فعالیت می کنند که ما تلاش داریم تا تعداد این روحانیان را افزایش دهیم.

وی با بیان این‌که استان آذربایجان‌شرقی با کمبود روحانی و مبلغ دینی مواجه است، به مشکلات مالی و کمبود نیروی انسانی در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی استان اشاره کرد و افزود: برای حل مشکلات موجود، نیازمند تحقق همگرایی، اجماع و وحدت‌نظر میان نهادهای فرهنگی استان هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: هفته وحدت مختص یک گروه و قشر خاص نیست، همه فعالان فرهنگی باید برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایران و مطالبات مقام معظم رهبری متحد شده و در راستای تحقق شاخص‌های فرهنگی گام برداریم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به تلاش‌های روزافزون دشمنان اسلام برای تفرقه میان مسلمانان و راه‌اندازی جنگ فرقه‌ای و مذهبی در کشورهای اسلامی، گفت: تفرقه یکی از مهم‌ترین فتنه‌های دشمن برای کشتار مسلمانان و در نتیجه تضعیف جوامع اسلامی بوده است./935/202/ب2

ارسال نظرات