۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۶۶۷۱۹

چند خبر کوتاه از استان کرمان

ثبت 25 مورد وقف طی دهه وقف در کرمان، وقف آشپزخانه جهت خدمات پخت غذای نذری در رفسنجان، حضور ۹ برگزیده استانی از کرمان در مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان و وقف قطعه زمینی در رفسنجان جهت امور خیریه از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، روح الله رستمی مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان اظهار کرد: در دهه وقف امسال از سوی خیران نیکوکار 25 مورد وقف جدید در کرمان در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف به همت واقفین گرانقدر محقق شد.

وی افزود: بیشتر موقوفات ثبت شده دراین ایام در قالب وقف ملک جهت ساخت مسجد و تکیه، امور خیریه، خیرات و مبرات و امور فرهنگی و مذهبی در ایام محرم محقق شده است.

رستمی با اشاره به اینکه تنها در هفته وقف سال گذشته بیش از 90 مورد وقف در کرمان محقق شد به موقوفات انجام شده طی سال جاری در استان اشاره کرد و گفت: طی نه ماهه امسال یکصد مورد وقف در استان انجام شده که این روند نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی در بحث ثبت اراضی موقوفات استان تصریح کرد: تاکنون 6 هزارو 893 موقوفه و 69 هزارو 639 رقبه درسامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است که از نظر کمیت کرمان از استانهای شاخص کشور محسوب می شود.

رستمی با اشاره به برگزاری همایش یاوران وقف از سوی سازمان اوقاف در روزهای پایانی دهه وقف اظهار کرد: این همایش که با هدف تجلیل از مدیران برتر کشور ویاوران عرصه وقف و موقوفات برگزارشد و از حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر کل اوقاف کرمان با اهدای لوح، تقدیر شد.

وی افزود: همچنین از "امان الله تقی زاده" واقف گرانقدر کرمانی که یک واحد مسکونی تجاری خود را به ارزش 1میلیارد تومان(وقف حوزه علمیه ) کرده بود به عنوان واقف نمونه کشوری تجلیل شد.

مسؤول روابط عمومی اوقاف کرمان با بیان اینکه باید جایگاه واقعی عرصه های نوین و خدمات وقف در جامعه تقویت شود، تصریح کرد: اوقاف  به عنوان امین موقوفات، فعالیت خود را در شناسایی، احیا و عمران موقوفات بر اساس اجرای نیات واقفین خیراندیش انجام می دهد.

وقف آشپزخانه جهت خدمات پخت غذای نذری در رفسنجان

حجت الاسلام محمد محمد زاده سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان اظهار کرد: دومین آشپزخانه جهت پخت غذای نذری در این شهرستان وقف شد و مورد وقف مشارکتی توسط زوج واقف "علی موحدی پویا" و "صغری بخشایش" در شهرستان رفسنجان ثبت شد.

وی افزود: این زوج واقف در اقدامی ملک خود را به مساحت 77 متر مربع در خیابان شهید احمدی روشن رفسنجان جهت استفاده به عنوان آشپزخانه وقف کردند.

حجت الاسلام محمد زاده گفت: واقفان نحوه استفاده از ملک را برای پخت غذای نذری در ایام محرم قرار داده و این دومین وقف ایام دهه وقف شهرستان است که با نیت آشپزخانه ثبت شده است و طی ایام دهه وقف 8 مورد وقف در این شهرستان محقق شد.

حضور ۹ برگزیده استانی از کرمان در مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان

همزمان با برگزاری مرحله کشوری یازدهمین دوره جشنواره قرآنی جوانان مساجد کشور با عنوان -مدهامتان- نه برگزیده استانی از کرمان، جهت حضور در این دوره اعزام می شوند.

بر اساس این گزارش در رشته حفظ  کل و قرائت برادران، به ترتیب سعید شاهرخی و کمیل محمدی از کانون امام سجاد علیه السلام مسجد امام سجاد علیه السلام بلوار قدس کرمان به این مرحله اعزام می شوند.

همچنین در رشته قرائت خواهران، الهام سلطانی نژاد و در رشته ترتیل برادران، سید محمدعلی موسوی از کانون الجواد مسجد سیدالشهدا علیه السلام خیابان مدیریت کرمان و در رشته اذان هم مسعود سلیمی از کانون ابوفاضل مسجد حضرت ابوالفضل کرمان در این رقابت ها حضور پیدا می کنند.

مجیده رضاپور در رشته حفظ کل از کانون امام محمدباقرعلیه السلام کرمان و علی قرائی خضری در حفظ 20 جزء از کانون شهید رسولی شهرستان سیرجان از دیگر برگزیدگان مرحله استانی و راه یافته به مرحله کشوری این دوره از مسابقات هستند.

حجج اسلام محمدباقر کمالی و سعید رحمانی راوری به ترتیب از کانون بشری مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام کرمان و از کانون یاران مهدوی مسجد المهدی راور هم در رشته تفسیر ویژه ائمه جماعات اعزام می شوند؛ قرار است همه شرکت کنندگان در مرحله کشوری در آزمون مفاهیم که ۱۰ درصد امتیاز نهایی آنان از این آزمون لحاظ می شود شرکت کنند.

گفتنی است، مرحله کشوری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، ۲۴ تا ۲۷ آذر جاری در شهرمقدم قم برگزار می شود.

وقف قطعه زمینی در رفسنجان جهت امور خیریه

حجت الاسلام محمد محمدزاده سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان از وقف زمینی جهت امور خیریه در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: واقف گرانقدر "محمد مقینی " از اهالی روستای اکبرآباد در اقدامامی خداپسندانه عرصه و اعیان ملکش را به مساحت 250 متر مربع وقف کرد و واقف با هدف انجام امور خیریه و امور فرهنگی برای کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی (ع) ملکش را وقف کرده است.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: طی ایام دهه وقف 8 مورد وقف در این شهرستان محقق شد./303/9709/ب1

 

ارسال نظرات