۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۶۶۷۲۶
امام جمعه رفسنجان:

گسترش تفکر انقلابی در جهان مرهون مجاهدت روحانیت است

حجت الاسلام رمضانی پور گفت: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون مجاهدت امام خمینی(ره)، علما، روحانیان و شهدا بوده و گسترش تفکر انقلابی در جهان نیز منبعث از همین محور است.
امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین نقش و رسالت روحانیت در جامعه پرداخت و اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری روحانیت بیدار و هوشیار که در رأس آن امام راحل قرار داشت، عامل تحولات مهمی در منطقه و جهان شد.

وی بیان کرد: تبلیغ و رسالت روحانیت یکی از اموری است که در جامعه به خوبی شکل گرفته اخلاق و ایمان مذهبی که در جوامع مشاهده می شود همه برگرفته از عملکرد روحانیت در جامعه است و کارکردهای روحانیت در زمان انقلاب و پیروزی آن نقش مهمی را داشته است.

حجت الاسلام رمضانی پور تصریح کرد: به فتوای امام خمینی(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است و در حال حاضر که این نظام با مبانی اعتقادی و اسلامی پابرجاست و اگر ایمان و مسائل اعتقادی در این نظام وجود نداشت، نظام کارآمدی نبود.

امام جمعه رفسنجان نقش روحانیت را در نظام جمهوری اسلامی مناسب ارزیابی کرد و افزود: کارکرد طلاب خواهر در جامعه در جایگاه خود بسیار ارزشمند است؛ اما کارکرد طلاب برادر جایگاه آن تاثیرات بیشتری را در جهت تبلیغ و رسالت دارد، بنابراین مناطق محروم هر استان نیاز به حضور روحانی برادر دارد تا در جهت حفظ ارزش های اسلامی و اعتقادی گام های بیشتری برداشته شود.

وی با بیان اینکه رسالت روحانیان و علما در جامعه امروز سنگین است، خاطرنشان کرد: روحانیت منشأ بسیاری از پیروزی ها در جامعه اسلامی بوده و پرچمداری روحانیان و اقدامات به موقع آنان در شکل گیری نظام بسیار موثر بوده است.

حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون مجاهدت امام خمینی(ره)، علما و روحانیان و شهدا بوده و گسترش تفکر انقلابی در جهان نیز منبعث از همین محور است و علما و روحانیان ظرفیت های بالقوه مردمی را برای رسیدن به پیروزی به فعلیت رساندند.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: همانطور که هشت سال دفاع مقدس بدون حضور و هدایت روحانیان و علما ممکن نبود و با توجه به تهاجمات دشمنان در زمینه های مختلف که اعتقادات و افکار و باورهای دینی مردم را نشانه گرفته، امروز جامعه نیازمند هدایت روحانیان و علما است.

وی اضافه کرد: بنابراین روحانیان و علما هستند که به ما سمت و سو می‌دهند و اگر باورها و اعتقادات درست شود، رفتارها و انتخاب ها نیز اصلاح می‌شود.

حجت الاسلام رمضانی پور با تأکید براینکه دشمنان می‌خواهند مردم را نسبت به باورها و اعتقادات دینی سست کنند، یادآور شد: روحانیان باید در مقابله با تهاجمات دشمنان نقش خود را به خوبی ایفا کنند و اجازه ندهند دشمنان به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

امام جمعه رفسنجان گفت: از این رو روحانیت باید با بصیرت و آگاهی در مقابله با توطئه های دشمن به مردم به ویژه جوانان هشدار دهند تا اعتقادات دینی و مذهبی مورد هجمه دشمنان قرار نگیرد و نقشه هایشان را نقش بر آب کنند./302/9709/ب1

ارسال نظرات