۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۶۶۷۳۱
مشاور حوزه علمیه همدان:

تربیت و پرورش مهم ترین فعالیت در حوزه است

مشاور حوزه علمیه همدان با بیان این که تربیت و پرورش مهم ترین فعالیت در حوزه ها است، گفت: مسأله مشاوره مبحثی مهم است و باید اهمیت بیشتری برای این مسأله قائل شده و در مدارس علمیه فرهنگ سازی کنیم تا افراد با اعتماد و خواسته درونی خود در جلسه مشاوره شرکت کنند.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مجید عظیمی وند، مشاور حوزه علمیه همدان در جلسه معاونان تهذیب که صبح امروز در مدرسه آخوند ملاعلی برگزار شد، گفت: تربیت و پرورش مهم ترین فعالیت در حوزه ها است.

وی ابراز داشت: مسأله مشاوره مبحثی مهم است و باید اهمیت بیشتری برای این مسأله قائل شده و در مدارس علمیه فرهنگ سازی کنیم تا افراد با اعتماد و خواسته درونی خود در جلسه مشاوره شرکت کنند.

حجت الاسلام عظیمی گفت: انسان باید با فکر و آگاهی در رابطه با مسائل تصمیم گیری کند، ولی اغلب اوقات اینطور نیست و تصمیمی را می گیرد که جبران ناپذیر است.

وی در این راستا خاطرنشان کرد: منشأ تمامی مشکلات کنترل نکردن احساسات است و افرادی که نمی توانند جلوی خشم خود را بگیرند، احساسات جلوی آگاهی آنها را گرفته است.

مشاور حوزه علمیه همدان گفت: کنترل هوش هیجانی یا همان EQ مبحث جدی و مهمی است که باید در افراد به طرق مختلف کنترل شود تا موجب بروز مشکلات بعدی نشود.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای کنترل هوش هیجانیu تصریح کرد: برنامه های تفریحی نقش بسزایی در تخلیه هوش هیجانی داردu بنابراین مدارس باید برنامه های مفرح از جمله ورزش را در مدارس نهادینه کنند و همچنین نوشتن به هر طریقی نیز در این امر مؤثر است.

حجت الاسلام عظیمی ابراز داشت: مشاوره قبل از ازدواج برای افراد الزامی است، چون افراد باید قبل از هر گونه اقدامی آگاهی کامل را نسبت به ازدواج داشته و مطالعات خود را در این مسأله بالا ببرند.

وی در پایان با اشاره به دقیق بودن مسأله مشاوره، اظهار داشت: بعضی از افراد بدون تخصص از روی تجربه شخصی که این تجربه قاعده مند نیست به دیگران مشاوره می دهند که در نهایت موجب ضرر فرد می شود./979/202ب2

ارسال نظرات