۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۴۶۶۷۶۴
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی:

حفظ حجاب و عفاف از خصائص مهم یک بانوی مسلمان است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی حفظ حجاب و عفاف و دفاع از ارزش های آن را از خصائص مهم یک بانوی مسلمان دانست و گفت: در تاریخ ایران برهنگی جایی ندارد و خشونت زاییده برهنگی است و قائدتا در ایران باستان نیز حجاب حاکم بود.
حجت الاسلام مدبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام سیف اله مدبر، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی صبح امروز در نخستین جلسه از سلسله نشست های بانوی مسلمان ایرانی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه پرچم هر ملتی دارای شاکله ای روانشناختی است، خاطرنشان کرد: پرچم کشورها از روی ظاهرسازی درست نشده اند، بلکه پرچم هر کشوری حاصل اتاق فکر اندیشمندان آن کشور و تحلیل های روان شناختی و جامعه شناسی آن کشورها است.

وی افزود: پرچم هر ملتی برگرفته از روحیه ذاتی آن ملت است، به طوری که روحیات همه آدم ها در آب و گلی تنیده شده است که شاکله فرهنگی آن ملت را به وجود می آورد.

حجت الاسلام مدبر در ادامه به بررسی تاریخ ایران از باستان تا صدر اسلام پرداخت و گفت: در هیچ کجای تاریخ ایران، وحشی گری هایی که اروپا در دوران مختلف، آن را تجربه کرده است، به خود ندیده و در واقع ایران از اول هم با فرهنگ برهنگی بیگانه بود.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی روحیه صلح طلبی ایرانیان را برگرفته از فرهنگ ذاتی این مرز و بوم دانست و بیان داشت: دو زن در تمام تاریخ ایران توانسته ارزش ایران و ایرانی را به نمایش بگذارد.

وی از شهربانو و جهان شاه دو شاهزاده ایرانی به عنوان دو بانوی قهرمان ایرانی نام برد و گفت: این دو بانو با اینکه در جنگ های صدر اسلام به اسارت مسلمانان درآمدند ولی هرگز دست از حجاب و عفت خود برنداشتند.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان اینکه این دو بانوی بزرگوار در برابر فشار برده داران مقاومت کرده و هرگز دست از حجاب والای خود برنداشتند، اظهار داشت: در تاریخ ایران برهنگی جایی ندارد و خشونت زاییده برهنگی است و قائدتا در ایران باستان نیز حجاب حاکم بود.

حجت الاسلام مدبر با اشاره به سبک زندگی دینی در جامعه اسلامی، تصریح کرد: دین امری فردی نیست به طوری که سبب قوام خانواده شده و می تواند منجی انسان نیز شود.

وی به ویژگی های یک بانوی مسلمان اشاره کرد و گفت: حفظ حجاب و عفاف و دفاع از ارزش های آن از خصائص مهم یک بانوی مسلمان است که در طول تاریخ بانوان ایران اسلامی نشان داده اند که حجاب و عفاف ارزش مهمی برای آنان دارد.

وی با اشاره به شخصیت های فیلم ها و سریال های تلویزیونی، یادآور شد: در نقشی که بانوان در فیلم های مذهبی بر عهده می گیرند آن نقش نیز به بانوان وقار و متانت می دهد به طوری که هم بازیگر و هم بیننده هر دو شیفته جایگاه بانوی مومن و معتقد می شوند.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود از دانشجویان خواست تا با تحقیق و پژوهش در حوزه های اجتماعی بتوانند با ورق زدن تاریخ، تمدن آینده جهان را  بسازند.

حجت الاسلام مدبر با بیان اینکه در جامعه اسلامی ایرانی رهبری خانواده بر عهده زن خانه گذاشته شده است، گفت: از این مقام، مقامی معنوی تر برای زن وجود ندارد./937/202/ب2

ارسال نظرات