۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۶۶۸۰۸
ذوالقدر:

شکاف بین حوزه و دانشگاه زمینه نفوذ دشمن را فراهم می کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: تاریخ نشان داده هرگاه میان حوزه و دانشگاه شکاف و فاصله افتاده مشکلی به وجود آمده و دشمن توانسته از آن طریق نفوذ کند.
فاطمه ذوالقدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیده فاطمه ذوالقدر عضو کمیسیون فرهنگی ظهر امروز در دیدار اعضای این کمیسیون با آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با تقدیر از توجه حوزه های علمیه به تحصیل دختران گفت: این دختران مادران آینده هستند و باید به علم آموزی آنها توجه شود.

وی افزود: جای قدردانی دارد که حوزه علمیه قم به تحصیل خواهران و فراهم کردن زمینه تبلیغ آن ها اهتمام دارد؛ در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه هستیم که از اهمیت بسیاری برخوردار است، تاریخ نشان داده هرگاه میان حوزه و دانشگاه شکاف و فاصله افتاده مشکلی به وجود آمده و دشمن توانسته از آن طریق نفوذ کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که دشمن از فاصله بین حوزه و دانشگاه سوء استفاده می کند، اظهار داشت: بسیار مهم است که ارتباط بین حوزه و دانشگاه در همه زمینه ها حفظ شده و با یکدیگر در تعامل باشند.

وی ادامه داد: اقدامات حوزه علمیه در جامعة المصطفی که یکی از اهداف انقلاب را در صدور انقلاب اسلامی محقق کرد جای تقدیر و تشکر دارد، البته باید نظارت های بیشتری بر دانشجویانی که در خارج درس می خوانند یا به ایران می آیند وجود داشته باشند.

ذوالقدر با بیان این که این دانشجوها باید تحصیل کنند تا بتوانند در کشورهای دیگر آرمان های اسلام و انقلاب را تبلیغ کنند، ابراز داشت: متأسفانه گاهی اخباری می رسد که ان افراد جذب بازار کار می شوند و  از آن ها خوب استفاده نمی شود.

وی عنوان کرد: باید نظار وجود داشته باشد تا بتوانند پس از فارغ التحصیلی رسالت خود را به خوبی انجام دهند، البته باید به جوانان داخلی اهمیت داده شود، در زمانه ای هستیم که تهاجمات فرهنگی بسیار است، توجه به مسائل جوانان و اختصاص بودجه های لازم برای جوانان داخلی ضروری است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه باید نقش خود را به خوبی انجام دهد و نقش خود را در جذب جوانان به حوزه های علمیه ایفا کند، اخیرا تبلیغات بسیار بدی برای دلسرد کردن جوانان انجام می شود و می خواهند بین حوزه و دانشگاه فاصله بیندازند، حوزه علمیه باید نقش خود را به خوبی انجام دهد تا جوانان آشنایی لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: هدف تقویت اسلام و جمهوری اسلامی است، رهنمودهای مقام معظم رهبری باید مدنظر باشد و از جوانان خود نباید غافل شویم، قوانین مجلس با رعایت مبانی اسلام تصویب می شود و حتی در زمینه زنان ابتدا مسائل اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد و سپس قانون تصویب می شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات