۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۶۶۸۳۵
حجت الاسلام طباطبایی نژاد:

حضور چهره های روحانی در مجلس هر دوره کمرنگ تر می شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کمرنگ شدن حضور چهره های روحانی در مجلس ابراز نگرانی و تاکید کرد که حوزه باید برای نظام کادرسازی کند.
طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دیدار با آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با بیان این که فقدان کادرسازی در نظام مقدس جهوری اسلامی محسوس است، گفت: در پیش رو و آینده ای که برای نظام ترسیم کردیم برنامه ای برای تربیت کادر انقلابی نداریم.

وی افزود: کسانی که دلسوز و دانا باشند باید تربیت شوند که الان نداریم، این یکی از عرصه های مهمی است که حوزه می تواند در این زمینه قدم بردارد، همکاران مجلس دلسوز و انقلابی هستند اما حضور چهره های روحانی و حوزوی سال به سال کمرنگ تر می شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس با بیان این که احساس کمبود وزن روحانیت در مجلس وجود دارد که مناسب نیست، اظهار داشت: باید فکری شود و کادر سازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بایددر حوزه ها شکل گیرد، باید قسمی مربوط به این کار باشد.

وی ادامه داد: در استان ها و شهرستان ها کمبود روحانیان مؤثر بسیار احساس می شود، کارهایی از قبیل طرح هجرت انجام شده است اما باید قوی تر باشد و روحانیان مؤثری که در حوزه علمیه قم تجمع کردند به شکلی برای آنها جذابیت ایجاد شوند که در شهرستان ها و شهرها حضور پیدا کنند و به تبلیغ دین بپردازند.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد عدم حضور روحانیان در شهرها را دارای آسیب های بسیاری برای آینده دانست و ابراز داشت: باید در این زمینه کار شود، باید نگاه توسعه ای و حداکثری در مسأله قوانین داشته باشیم اما نقش حوزه علمیه باید بسیار فعال تر باشد.

وی عنوان کرد: نقش حوزه علمیه در مجلس اگرچه ارتباطاتی وجود دارد اما کمرنگ است، با چهره های برجسته ای که در قم وجود دارد بزرگانی که حضور دارند کفایت نمی کند، باید تعامل مجلس و حوزه علمیه و نوع ارتباط آنها قوی تر باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: باید سازوکاری فکر و تعریف شود تا افرادی که در مجلس هستند دارای چهره اجتماعی بیشتری باشند، این چهره اجتماعی یک پشتوانه فکری و اسلامی می خواهد که باید از قم منبعث شود، تفکر توسعه ای اسلامی در تصویب قوانین باید رشد پیدا کند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات