۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۶۶۸۴۶
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه مطرح کرد؛

ضرورت اهمیت به پژوهش برای برطرف کردن نیازهای جامعه

حجت الاسلام مداحی با بیان اینکه امروزه امکانات زیادی در اختیار طلاب، دانش‌پژوهان و دانشمندان است، گفت: اگر انسان بتواند با توکل به خدای متعال و با توسل به اهل بیت(ع) به جد در این راستا تلاش کند به نتیجه های خوبی خواهد رسید
هفته پژوهش

حجت الاسلام عباس مداحی عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک هفته پژوهش به احادیثی در رابطه با پژوهش پرداخت و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند،‌ چشمه های حکمت و چراغ‌های هدایت باشید در احادیث ما نقل شده است علم گنجینه ای است که کلیدش سؤال است، یکی از راه های تولید علم هم پژوهش و تحقیق است.

وی در ادامه حدیثی از امام علی(ع) نقل کرد و گفت: ایشان فرمودند، هیچ سنت خوبی مانند تحقیق، بررسی و پژوهش نیست، اگر انسان بخواهد علم بدست بیاورد باید با تلاش، کوشش و فعالیت وقت بگذارد.

حجت الاسلام مداحی عنوان کرد: انسان باید با جدیت، تلاش و کوشش دوم با نوآوری و شکوفایی بتواند پژوهش را احساس کند و زنده کند و با پژوهش به به روز کردن علوم بپردازد و برخی از نیاز های جامعه را به واسطه پژوهش حل کند.

نماینده طلاب و فضلای تهران در مجمع نمایندگان حوزه علمیه افزود: در دوران گذشته مرحوم شیخ حر عاملی، مرحوم علامه امینی، مرحوم میر حاج حسین و امثال اینها کسانی بودند که یک تنه کار ده‌ها و صدها نفر را انجام دادند این بخاطر اهمیت به پژوهش، تولید علم، آگاهی و بررسی علم و دانش است.

تلاش شبانه روزی و اهمیت ویژه به پژوهش

وی با بیان اینکه امروزه امکانات زیادی در اختیار طلاب، دانش‌پژوهان و دانشمندان است، اظهار داشت: اگر انسان بتواند با توکل به خدای متعال و با توسل به اهل بیت(ع) با جدیت تمام در این راستا تلاش کند به نتیجه های خوبی خواهد رسید.

حجت الاسلام مداحی اضافه کرد: اگر انسان بخواهد به عالم اسلام و مکتب اهل بیت(ع) خدمت کند باید تلاش زیاد و شبانه روزی داشته باشد و به پژوهش و تولید علم اهمیت ویژه ای بدهد.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه در پایان گفت: علامه طباطبایی(ره) با آن نوآوری، شکوفایی، اخلاص، ایمان و معنویتشان 20 جلد المیزان نوشتند که در جامعه بشریت خورشید درخشان شده است، اما شاگرد ایشان آیت الله جوادی آملی الآن تا جزء دوازدهم قرآن را  بیش از 40 جلد تفسیر کرده است این معلوم می‌شود اگر کسی بخواهد گامی بردارد خداوند هم کمک می‌کند در واقع این توفیق الهی است، ولی ما باید تلاش کنیم تا خداوند برکتش را نازل کند./875/302/ب3

ارسال نظرات