۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۶۶۸۵۳
آیت‌الله مهمان‌نواز:

ولایت فقیه عامل وحدت در جامعه اسلامی است

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در کنار خداوند، پیامبر، قرآن و حب اهل بیت (ع)، ولایت فقیه یکی از محورها و عوامل اصلی ایجاد و تقویت وحدت در جامعه اسلامی و مسلمانان است.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته وحدت، داشتن بصیرت را یکی از پیش‌نیازهای تحقق وحدت در جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: بصیرت لازمه زندگی انسان‌های مؤمن است؛ زیرا انسان بدون بصیرت همواره در پرتگاه فتنه‌ها است.

وی با بیان اینکه ایجاد تفرقه در بین ادیان الهی یکی از روشها و نقشه‌های دشمنان اسلام برای دست‌یابی به اهداف شوم آنها است، افزود: بر این اساس باید مسلمانان با هوشیاری و بصیرت، روزبه‌روز اتحاد و انسجام خود را تقویت کرده و اجازه ندهند دشمنان با سوءاستفاده از تشتت و چنددستگی آنها به اهداف استعماری و استکباری خود برسند.

آیت‌الله مهمان‌نواز خاطرنشان کرد: همه مردم و اقشار مختلف باید در اتحاد و وحدت کلمه و پیروی از ولایت همت دوچندان داشته باشند تا دشمنان بر آنها پیروز نشوند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه ولایت را در زندگی انسان مسلمان بسیار رفیع بوده و زندگی ولایی مهم‌ترین روش زندگی اجتماعی است، تصریح کرد: درواقع امتداد خط رسالت، پیروی از ولایت در همه اجتماعات انسانی است.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: در کنار خداوند، پیامبر، قرآن و حب اهل بیت (ع)، ولایت فقیه یکی از محورها و عوامل اصلی ایجاد و تقویت وحدت در جامعه اسلامی و مسلمانان است.

وی افزود: در صورتي كه جوانان پيامدهاي سياستهاي فرهنگي دشمن را بشناسند و با سياستهاي ارزشي و فرهنگي اسلامي آشنا شوند؛ بدون شک پيرو ولايت فقيه شده و اجازه جولان به دشمنان نمی‌دهند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر اینکه ماهيت نظام مقدس جمهوري اسلامي وحدت امت اسلام است، اضافه کرد: این نظام حول محور آزادی‌خواهی، عدالت، مبارزه با طاغوت و اتحاد ملتهای مسلمان بنا شده و به همین دلیل هم همواره با اقتدار از اسلام دفاع کرده و با دشمنان قرآن مبارزه می‌کند.

وي اضافه كرد: در این زمینه تحریمها و تهدیدهای دشمنان در اراده ملت ايران براي پيشرفت و پيشبرد اهداف متعالی هيچ خللي وارد نمی‌کند.

آیت‌الله مهمان‌نواز گفت: ملت ايران با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با تأکید بر توانمندی‌های داخلي، استفاده از علوم انديشمندان و نخبگان و به كار بستن توصیه‌های اقتصاد مقاومتي همواره دشمنان اسلام و انقلاب را نااميد کرده و می‌کنند.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، باهدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./9314/302/ب3

ارسال نظرات