۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۶۶۸۵۹
ستاد حوزه و دانشگاه:

مسؤولان در معضلات اجتماعی مقصر هستند

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیان این‌که بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی ریشه در مسائل اقتصادی دارد، گفت: گاهی فقر در جامعه منجر به گسترش فساد می‌شود.
حجت الاسلام عباس عباس زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عباس‌زاده، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز امروز در همایش راهکارهای فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد با تأکید بر این‌که برای رفع معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی بایستی نگرش ریشه‌ای داشت، اظهار داشت: منشأ برخی مسائل به یکدیگر پیوسته است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که همه مسؤولان در گسترش برخی معضلات اجتماعی مقصر هستند، خاطرنشان کرد: بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی ریشه در مسائل اقتصادی دارد، گاهی فقر در جامعه منجر به گسترش فساد می‌شود، اگر فقر در جامعه ریشه‌کن شود، مفاسد اخلاقی نیز کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام عباس‎‌زاده ادامه داد: بیکاری جوانان و تورم موجود کالاها و خدمات زندگی را برای مردم سخت کرده است، اگر مسؤولان نتوانند در بحث اشتعال‌زایی همت والایی داشته باشند؛ قطعا گرایش به مسائلی همچون اعتیاد، سرقت، فساد و ... در جامعه رو به افزایش خواهد گذاشت.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین عوامل گسترش اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و سنتی را باید در عملکرد مسؤولان جستجو کرد، گفت: رکود حاکم بر اقتصاد کشور موجب شده تا سرپرست و نان‌آور برخی از خانواده‌ها از کار بیکار شوند؛ همین مسأله بخش قابل توجهی از جامعه را تحت تأثیر قرار داده است.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت کار فرهنگی در پیشگیری از معضلات اجتماعی به ویژه اعتیاد گفت: اگر جامعه از نشاط و شادابی لازم برخوردار نباشد، طبیعی است که عده‌ای برای نشاط کاذب و زودگذر به دنبال این افیون بروند.

وی با بیان این‌که جامعه نیازمند امید، نشاط و تلاش است، خاطرنشان کرد: هر قدمی که در راستای اشتغال جوانان و ایجاد نشاط در جامعه برداشته شود، به همان میزان از آمار اعتیاد جوانان کاهش خواهد یافت، هنوز اهالی فرهنگ و هنر آنگونه که باید در مسأله پشگیری از اعتیاد عملکرد قابل توجهی نداشته اند.

حجت الاسلام عباس‌زاده با تأکید بر این‌که از دیدگاه مبانی اسلامی مصرف مواد مخدر حرام است، گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از گرایش جامعه به سمت اعتیاد؛ تبیین آثار سوء اجتماعی این افیون بشری است، ضمن این‌که تبیین احکام الهی در این باره نیز اثرگذار خواهد بود./202/935/ب1

ارسال نظرات