۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۶۶۸۸۶

بخش پژوهشی جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزیدگان خود را شناخت

آثار برگزیدۀ بخش پژوهش سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام شد.
تئاتر فجر

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای علمی بخش پژوهش جشنواره بین المللی تئاتر فجر، برگزیدگان بخش پژوهش این جشنواره را اعلام کرد.

برپایه این گزارش، شورای علمی این جشنواره متشکل دکتر شیرین بزرگمهر، دکتر عطاءاله کوپال و دکتر سعید اسدی، از میان آثار ارائه شده به دبیرخانه تعداد 5 عنوان مقاله را بدون اولویت برای ارائه در همایش پژوهشی اعلام کردند.

مطالعه بوشهر در نمایشنامه‌های نویسندگان جنوب، نویسنده: جهانشیر یاراحمدی، تأثیر کلانشهر بر حیات ذهنی شخصیت‏های نمایشی؛ نویسنده: علی رویین، واکاوی نقاط ضعف و قوت مجموعه‌های متمرکز و غیرمتمرکز نمایشی بر اساس نظریات الگوی توسعه شهری (مطالعه موردی مراکز نمایشی شهر کرمان)؛ نویسنده: سام ایزدی خالق آبادی، دلالت اسطوره‌ای «شهر» در نمایشنامه کوکوی کبوتران حرم اثر علیرضا نادری؛ نویسنده: رامتین شهبازی، بررسی تطبیقی هویت شهر در دو نمونه سینمایی و نمایشی؛ فیلم داگویل و نمایشنامه شهر کوچک ما؛ نویسندگان: شبنم شیرزادی و دکتر بهروز محمودی بختیاری به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

شورای علمی این همایش برای کتاب مجموعه مقالات پژوهشی این جشنواره نیز علاوه بر آثار پیش گفته، 3 اثر دیگر را نیز معرفی کرده است.

  رویکرد نمایشی به مراسم مجازات در ایران؛ نویسنده: زهرا شیخ الحکمایی،  مدینـه فاضلۀ افلاطون و تئاتر؛ نویسنده: دکتر سعید شاپوری، نقش گروه‌های نمایش و اهل معرکه در شکل‌گیری شهروندی نوین از سدۀ دهم به بعد؛ نویسنده: ناصر مقدم، آثار برگزیده در این بخش هستند./872/د103/س

 

ارسال نظرات