۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۶۶۹۰۱
عضو شورای عالی مرکز ملی الگوی اسلامی ایران پیشرفت:

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید پویا و به روز باشد

عضو شورای عالی مرکز ملی الگوی اسلامی ایران پیشرفت گفت: باید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با وجود حد و مرز مشخصی که با سایر الگوها دارد طی 50 سال آینده به روز بوده و پویایی لازم را داشته باشد.
 زاهدی وفا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدهادی زاهدی‌وفا عضو شورای عالی مرکز ملی الگوی اسلامی ایران پیشرفت، امروز در نشست علمی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، درباره شیوه برخورد مرکز پیشرفت با علوم غربی، گفت: تفکر و تحقیق در تاریخ تمدن‌ها بهترین عرصه برای طراحی الگو پیشرفت است.

وی افزود: تاریخ کشورمان به دفعات شکوفایی و افول داشته است با توجه به اینکه امروز ما دنبال تمدن‌سازی اسلامی هستیم با استفاده از تاریخ تمدن و سنن الهی طرق شکوفایی یا افول یک کشور را پیدا کنیم.

عضو شورای عالی مرکز ملی الگوی اسلامی ایران پیشرفت با بیان اینکه الگوهای ما در سند پیشرفت با غربی‌ها متفاوت است، عنوان کرد: با وجود این تفاوت باید بتوانیم پاسخ‌های مناسب به اشتباهات آنها بدهیم.

زاهدی‌وفا با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای مشخص کردن حدفاصل بین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با الگوهای دیگر دنیا، اظهار داشت: اگر الگوی پیشرفت دقیق مبتنی بر اسلام باشد به طور قطع حدفاصل‌ها رعایت می‌شود.

 وی افزود: باید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با وجود حد و مرزی که با سایر الگوها دارد طی 50 سال آینده به روز بوده و پویایی لازم را داشته باشد.

عضو شورای عالی مرکز ملی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در پایان خاطرنشان کرد: باید جوانان درباره طراحی الگوی پیشرفت همواره نقش داشته و در بخش فکری و اجرای آن پویا باشند./202/807/ب1

ارسال نظرات