۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۶۶۹۰۹
نماینده ولی فقیه در هرمزگان مطرح کرد؛

وحدت در فضای همراه با تهمت محقق نمی شود/ لزوم عینیت بخشیدن وحدت در عمل

نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان گفت: با وجود فضاي اتهامات در جامعه اسلامي ايجاد وحدت ممکن نيست، امروز اتهام زني به چهره هاي تاريخي، آسيب هاي جبران ناپذيري را در پي دارد.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، در ششمين همايش وحدت و بيداري اسلامي که عصر امروز در حسینیه ثارالله بندرعباس برگزار شد با تاکيد بر اينکه تهمت ميان امت اسلامي عامل تفرقه و آشوب است، گفت: تا گناه تهمت از جامعه بر کنده نشود اختلافات ممکن است لاغر شود ولي نمي ميرد. 

وي با تاکيد بر اينکه مؤمن بايد بر پايه يقين و باور حرکت کند افزود: علماي شيعه و سني از خواندن کتاب هاي همديگر نترسند، شناخت همديگر مي تواند در کاهش تفرقه و تهمت کمک کند.

نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان تصریح کرد: با وجود فضاي اتهامات در جامعه اسلامي ايجاد وحدت ممکن نيست، امروز اتهام زني به چهره هاي تاريخي، آسيب هاي جبران ناپذيري را در پي دارد.

آيت الله نعيم آبادي اظهار داشت: بسياري از درگيري هاي سياسي از توهمات آغاز مي شود و با توهمات هم به پايان مي رسد، هيچ خطري در طول تاريخ بيشتر از تهمت به انسان آسيب نمي زند.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر حفظ وحدت و همبستگی بین امت اسلامی تاکید کرد: هنر است که به جاي تنها حرف زدن از وحدت، آن را در عمل عينيت بخشيم.

وی با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد تفرقه در بین مسلمانان تصریح کرد: هر چیز یا هرکس در بین مسلمانان ایجاد اختلاف و تفرقه کند بخشی از نقشه دشمن بوده و مزدور دشمن است. 

آیت الله نعیم آبادی همچنین تاکید کرد: باید با الگوگرفتن از هفته وحدت در جهت حفظ همبستگی و برادری تلاش کرد و از اختلاف و دودستگی به دور شد.

در ادامه امین قصمی مدیرعامل آبفای هرمزگان ضمن گرامی داشت هفته وحدت، به وجه مشترک میان شیعه و سنی در مسائل اساسی  که در دین اسلام وجود دارد اظهار داشت: دستیابی به وحدت تنها با برجسته کردن اصول مشترک و نادیده گرفتن اختلاف های ناچیز و بی اهمیت به وجود می آید. 

قصمی با بیان اینکه وحدت یک ضرورت انکارناپذیر است، تصریح کرد: تلاش برای حفظ اتحاد و صلح در میان امت اسلامی وظیفه همگانی است.

وی با بیان اینکه مسلمانان جهان دارای فرهنگ های گوناگونی هستند اما در اجرای اعمالی دینی خود وجه تشابه زیادی دارند، تصریح کرد: بایستی تصویر اسلام در افکار جهانی تصحیح شود و در راستای اتحاد فرهنگی حرکت کرد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد: اتحاد فرهنگی لازمه وحدت اسلامی است و یکپارچگی سبب می شود که مسلمانان با وجود اختلاف فرهنگ ها به نظر واحدی رسیده و زمینه سوء استفاده دشمنان فراهم نشود. 

گفتنی است، ششمين همايش وحدت و بيداري اسلامي با حضور آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان، سیدعبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس و علما و روحانيان اهل سنت، به ميزبانی آبفای هرمزگان در سالن اجتماعات حسينيه ثارالله برگزار شد، در پایان این همایش با اهدای لوح سپاس از مدیرعامل آبفای هرمزگان به جهت اهتمام به حفظ وحدت و فرهنگ تقریب مذاهب قدردانی شد./202/851/ب1

ارسال نظرات