۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۴۶۶۹۹۵
آیت الله مجتهد شبتسری:

ترویج فرهنگ کتابخوانی یک ضرورت است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جامعه پویا و توسعه یافته در گرو کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی است، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در دیدار مدیران و کارکنان اداره کل کتابخانه های استان با تأکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، اظهار داشت: جامعه پویا و توسعه یافته در گرو کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای داشتن جامعه ای پویا و عاری از انحرافات فکری و اعتقادی ضروری است، گفت: در زمینه معرفی کتابها و ترویج فرهنگ کتابخوانی توجه به کتب استاد شهید مطهری مهم است که امام راحل کتب شهید مطهری را تایید کرده‌اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به جایگاه کتاب در عرصه فرهنگ‌سازی جوامع انسانی، خاطرنشان کرد: به وسیله کتاب میراث علمی و فرهنگی جوامع انتقال می‌یابد و فرهنگ یک جامعه حفظ می شود، بنابراین باید در صیانت از فرهنگ جامعه کتابخوانی ترویج و در میان مردم رواج قابل توجهی داشته باشد.

وی به توصیه‌های قرآنی و احادیث وارد شده در مورد کتاب در اسلام اشاره و تصریح کرد: در این رابطه تاکیدات زیادی و آیات و روایات متعدد بیان شده است که نشانگر اهمیت مطالعه است، قرآن کریم بارها اهمیت کتاب را مورد توجه قرار داده است و خود این کتاب شریف نیز یکی از ارزشمندترین منابع مکتوب تاریخ است که امروز در اختیار تمام نسل بشر قرار دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه کتابداران باید کتب نمونه و مفید را به جوانان معرفی کنند و در معرفی کتابها دقت کنند، افزود: کتب مفید و سالم زمینه توسعه اجتماعی و رفع مخاطرات اجتماعی در جامعه خواه شد، کتب مفید توسعه و پیشرفت فکری، فرهنگی و علمی کشور را نیز به دبنال خواهد  داشت.

وی با اشاره به مخاطرات توزیع کتابهای انحرافی، خاطرنشان کرد: ضابطان امر باید تمامی اهتمام خود را برای پاک سازی جامعه از لوس وجود چنین منابعی گمراه کننده بکار گمارند تا نسل جوان امروز در ورطه انحرافات اخلاقی و اعتقادی قرار نگیرد، وظیفه ما تأمین خوراک فکری سالم برای جوانان است.

آیت الله مجتهد شبستری خواستار توجه به گزینش کتب مفید و علمی و نیز سالم در کتابخانه‌ها شد و افزود: اگر کسی کتبی را به کتابخانه اهداء کرد توجه به محتویات کتاب صورت گیرد تا زمینه انحراف جوانان به واسطه کتب ضاله فراهم نشود./۸۵۴/202/ب3

ارسال نظرات