۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۶۷۰۵۶
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

ثبت 3 هزار وقف در 5 سال گذشته

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی گفت: 2 هزار و 300 وقف تا سال 78 در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است و در مدت پنج سال گذشته نیز حدود 3 هزار وقف در استان به ثبت رسید.
حجت الاسلام گرایلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام  محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران مدارس علمیه و مدیران ادارات اوقاف خراسان جنوبی اظهار داشت: باید تمام مدیران امروز بر وظایفی که دارند به خوبی عمل کنند و نباید کوتاهی صورت دهند.

وی وقف را احسان ماندگار عنوان کرد و گفت: در دین اسلام بر وقف سفارش و تأکید شده است و حضرت زهرا(س) نیز در زندگی خود باغ‌هایی را که به نام فدک بود وقف کردند که این وقف از قدیمی‌ترین وقف‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: دشمن امروز می‌خواهد دین اسلام را از بین ببرد و نگذارد اسلام بر محور ولایت باشد، جنگ‌ نظامی امروز به جنگ فرهنگی تبدیل شده است و دشمن تمام تلاش خود را در جنگ فرهنگی انجام می‌دهد.

حجت الاسلام گرایلی با بیان اینکه 77 قنات استان از قبال موقوفات لایروبی شده است، تصریح کرد: 2 هزار و 300 وقف تا سال 78 در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است، در مدت پنج سال گذشته نیز حدود 3 هزار وقف در استان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه امروز سنت حسنه وقف از جایگاه بالایی برخوردار است، ادامه داد: وقف از جمله ابزاری است که برای رفع هرگونه ناهنجاری در جامعه استفاده می‌شود، باید به وقف در جامعه اهمیت داده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حوزه‌های علمیه از سوی موقوفات اداره می‌شوند، در حوزه وقف باید افرادی حضور داشته باشند که آگاهی لازم را دارند، اگر حوزه‌های علمیه در زمینه وقف تبلیغ کنند موقوفات نیز به استقلال می‌رسند./202/880/ب1

ارسال نظرات