۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۶۷۰۶۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

اعزام برگزیدگان مسابقات استانی مدهامتان به شهر مقدس قم، فراخوان ادبی «فرزندان ولایت» و تولید فیلم مستند « شبیه خودش» در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، برگزیدگان استانی مسابقات قرآنی «مُدهامَّتان» ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی به مرحله کشوری این دوره از رقابت ها در شهر مقدس قم اعزام شدند. مرحله کشوری یازدهمین دوره مسابقات قرآنی «مُدهامَّتان» از ۲۴تا ۲۷آذر در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

محمد ملازاده در رشته حفظ کل از کانون آل یاسین مرند، مهدی اباذری در رشته حفظ ۲۰جزء از کانون علامه طباطبایی(ره) تبریز، اقدس حمیدی در رشته قرائت از کانون شهید صدوقی تبریز، سمانه حسن پور در رشته حفظ کل خواهران از مسجد کلانتر باغمیشه تبریز، هادی بنازاده باغی در رشته قرائت از مسجد کدخداباشی تبریز، اکبر قنبری در رشته حفظ کل از کانون شهید غفاری تبریز اعزام شدند.

همچنین علی انگوتی در رشته اذان از کانون خاتم الانبیاء میانه، مرتضی کیانی در رشته ترتیل از تبریز، سجاد امینی در رشته قرائت از اسکو، محمدحسین نقی زاده در رشته قرائت، حجت الاسلام سید سجاد هاشمی، حجت الاسلام علی حیدرزاده از کانون امام رضا(علیه السلام) و حجت الاسلام هادی مبارکی از کانون شهید تبریزی هر سه در رشته تفسیر از آذربایجان شرقی به این دوره از رقابت ها اعزام شدند.

تعداد ۲۴۵ نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی طی دو مرحله شهرستانی و استانی در رشته های حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، اذان، صحت حرکات و اذکار نماز، ترتیل، قرائت، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم در ۲ بخش برادران و خواهران به رقابت پرداختند.

همایش ملی خانواده و آسیب‌های اجتماعی در تبریز
اولین همایش ملی خانواده و آسیب‌های اجتماعی نوپدید به همت اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی و با همکاری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار خواهد شد. این همایش از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه (۲۴ آذر) در تالار همایش ‌های دانشگاه شهید مدنی آذربایجان آغاز می ‌شود.

بنابر این گزارش، در این همایش عملی و کارگاه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد استان برگزار و اولین انجمن مشورتی جوانان و اولین انجمن دوستی جوانان روستایی استان افتتاح خواهد شد.

گفتنی است، در اولین همایش ملی خانواده وآسیب های اجتماعی نوپدید در پنل اول چالش های فرهنگی اجتماعی روانشناسی و حقوقی تحکیم خانواده و ترویج ازدواج، در پنل دوم خانواده و سبک زندگی نقش رسانه و دنیای مجازی و در پنل سوم آسیب های خانواده، راهکارهای پیشگیرانه و مداخله‌ای ارائه می شود.

فراخوان ادبی «فرزندان ولایت»
فراخوان ادبی با عنوان «فرزندان ولایت» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی و به مناسبت ۹ دی منتشر شد. این فراخوان ادبی با هدف تبیین ابعاد سالروز حماسه ۹ دی برای کودکان و نوجوانان و تشریح اهداف مهم این مناسبت منتشر شده است.

در این فراخوان از کودکان و نوجوانان خواسته شده تا آثار خود را در قالب شعر، قطعه ادبی و نامه خطاب به مقام معظم رهبری به دبیرخانه این فراخوان ارسال کنند. مهلت ارسال آثار تا پایان دهه فجر و اعلام نتایج و معرفی برگزیدگان همزمان با سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در ۲۹ بهمن ماه اعلام شده است.

گفتنی است، عموم علاقه‌مندان برای شرکت در این فراخوان می توانند آثار خود را به آدرس تبریز، چهارراه لاله، بلوار فروردین مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یه به ایمیلazarsharghi@kanoonparvaresh.com ارسال کنند.

تولید فیلم مستند « شبیه خودش» در تبریز
حسن میلانی، رئیس حوزه هنری استان با اعلام این که فیلم مستند «شبیه خودس» در حوزه هنری استان آذربایجان شرقی تولید شد، گفت: فیلم مستند «شبیه خودس» به زندگی شهید مدافع حرم، حامد جوانی می پردازد. این فیلم به تهیه کنندگی حوزه هنری استان و به کارگردانی سید محمد امین بهکار تولید شده است.

وی ادامه داد: «شبیه خودش» مروری بر زندگی شهید مدافع حرم، حامد جوانی است، جوانی که به شهید ابوالفضلی شهرت یافت و دو دست و دو چشم خود را فدای حضرت زینب کرد. حامد، جوانی بود که بهره جوانی اش را در راه اسلام و صیانت از خاندان اهل بیت علیهم اسلام دید.

میلانی درباره عوامل این فیلم، گفت: فیلم مستند «شبیه خودش» به نویسندگی و تدوین گری سید محمد امین بهکار است و فاطمه شتربان دستیار کارگردان، سید محمد امین بهکار و باقر میلادزاده گروه تصویربرداری، زهرا میرزا محمدی صدابردار، مرضیه افشان مدیر صحنه و ریحانه پرتوی به عنوان منشی صحنه در این فیلم همکاری داشته اند.

گفتنی است، شهید حامد جوانی مدافع حرم حضرت زینب(س) در تاریخ ۳ تیر ۱۳۹۴ پس از تحمل جراحات و از دست دادن ۲ دست و ۲ چشم خود، به شهادت رسید و در جوار قبر شهید محمودرضا بیضائی به خاک سپرده شد./935/303/ب2

ارسال نظرات