۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۶۷۱۱۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

عالمان دینی مهم‌‌ترین نقش را در ایجاد همدلی بین امت اسلامی دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: علمای دینی وارثان پیامبر هستند و باید همانطور که ایشان قلوب مردم را به هم نزدیک کرد و در میانشان برادری به‌وجود آورد، علما نیز امروز در امت اسلامی همدلی و برادری ایجاد کنند.
بزمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان امروز، 23 آذر در نشست مشترک علما و چهره‌های تقریبی شیعه و سنی، گفت: اگر به سراغ قرآن برویم، آیه‌های الهی خودشان ما را به سمت و سوی وحدت و اتحاد هدایت می‌کنند.

وی بیان کرد: پیامبران الهی همواره امت را به اتحاد دعوت می‌کردند و ما باید این وصیت انبیا را مدّ نظر قرار داده و در مسیری که خداوند معین فرموده است، یعنی همان صراط مستقیم، حرکت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: هرجا که تفرقه بوده است، ضعف و شکست به بار آورده، اما هرجا که ملتی اتحاد و انسجام داشته‌اند، اقتدار و عزت نصیب آن ملت شده است.

وی ادامه داد: در زمان رسول الله(ص) جامعه عرب از جهل و تعصبات کورکورانه رنج می‌برد؛ پیامبر اکرم با این جهل و تعصب مبارزه کردند و مردم را به برادر و همدلی خواندند؛ امروز هم وضع به همین صورت است.

حجت‌الاسلام بزمانی اظهار داشت: جامعه امروز اسلامی هم دچار همان تعصبات شده است؛ دشمنان اسلام تخم تفرقه و اختلاف را در جامعه اسلامی پاشیده‌اند و برای مقابله با آن، علمای دینی باید وارد عمل شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این عالمان دینی هستند که باید مردم را به هم گره بزنند؛ مردم را در کنار یکدیگر و در مسیر دین قرار دهند. همین نشستن علمای شیعه و سنی به دور هم، سبب می‌شود تا دلها نزدیک شود./203/831/ب1

ارسال نظرات