۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۶۷۱۳۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تحکیم وحدت اسلامی رسالت امروز علما است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان می خواهند تنها از اسلام پوسته ای بیشتر باقی نماند، گفت: اسلامی که مستکبران به دنبال تحقق آن در کشورهای اسلامی هستند همان اسلام آمریکایی است که امروز در برخی کشورهای اسلامی نظیر سوریه و عراق از سوی عناصر تکفیری شاهد اجرای آن هستیم.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، این هفته را فرصت خوبی برای نمایش وحدت و همبستگی میان امت اسلامی در برابر دشمنان دانست.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که وجود پیامبر گرامی اسلامی برای بشریت نعمت و برکت بالایی در دنیا دارد، گفت: دامنه این برکت تا روز قیامت برای بشریت ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که پيامبر گرامی اسلام اکرم اشرف مخلوقات، بهانه خلقت و آيينه تمام نمای قدرت خداوند و مظهر عشق خداوند به انسان است، تصریح کرد: قول و فعل پيامبر اسلام(ص) صبغه کاملاً الهي داشت و مردم با ملاحظه رفتار ايشان به ياد خداوند مي افتادند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سعادت دنیوی و اخروی همه انسان ها در گرو الگو قرار دادن سیره پیامبر گرامی اسلامی در زندگی است، خاطرنشان کرد: امروز حیات معنوی جامعه در گرو تحقق عملی سیره نبوی است.

وی با بیان این که در سیره نبوی مهر و عطوفت و تلطيف قلوب وجود دارد، تصریح کرد: در فرهنگی که برگرفته از سیره پیامبر گرامی اسلام است توجه به کرامت انسان ها و پایبندی به ارزش ها همواره مورد تأکید قرار داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که اخلاق و سیره نبوی یک مکتب انسان ساز و الهام بخش است، خاطرنشان کرد: برای حفظ کرامت و هویت انسانی باید سیره نبوی را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که امت اسلامی برای وحدت و همبستگی باید به عوامل ایجاد وحدت بر مبنای آیات الهی و سیره نبوی رجوع کنند، بیان داشت: دوری از تفرقه و کینه توزی، چنگ زدن به ریسمان الهی و همچنین پیروی از سیره پیامبر گرامی اسلام بهترین راه تقویت وحدت در جامعه اسلامی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امت اسلامی باید با الگوگیری از سیره نبوی اخوت و برادری را در میان خود تقویت کنند، ادامه داد: امروز برای پیشبرد اهداف اسلام ناب و هدایت جامعه اسلامی به سمت تعالی و سعادت حقیقی همبستگی و وحدت در میان مسلمانان تقویت شود.

وی با بیان این که امروز شرایط جوامع اسلامی بحران و خطرناک است، ادامه داد: جبهه باطل به سرکردگی استکبار و استعمار همه توان خود را به کار گرفته اند تا اسلام و شریعت محمدی را به کلی در کشورهای اسلامی خدشه دار کنند و از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که دشمنان به دلیل هراس از گسترش و جهان مدار شدن اسلام تنازعات مکتبی و تفرقه انگیزی بین جوامع اسلامی را دنبال می کنند، گفت: نقشه دستگاه های اطلاعاتی امنیتی غرب از تفرقه افکنی میان مسلمانان، نابودی اسلام با سلاحی از جنس خود است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که امروز گروه های تکفیری و تروریست های داعشی همه به یک منبع وصل هستند، ادامه داد: هدف همه این گروه ها نابودی اصول اصیل اسلامی و شریعت راستین محمدی است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که امت اسلامی باید مراقب باشند تا اسیر دام های فرقه ای دشمنان نشوند، خاطرنشان کرد: امروز تنها راه نجات امت اسلامی از دسیسه های دشمنان، وحدت و اتحاد درونی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان می خواهند تنها از اسلام پوسته ای بیشتر باقی نماند که هیچ اثرگذاری نداشته باشد، افزود: اسلامی که مستکبران به دنبال تحقق آن در کشورهای اسلامی است همان اسلام آمریکایی است که امروز در برخی کشورهای اسلامی نظیر سوریه و عراق از سوی عناصر تکفیری شاهد اجرای آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که متأسفانه وحدت امروز امت اسلامی در منطقه به دلیل نفوذ دشمن خدشه دار شده است، خاطرنشان کرد: وقت آن رسیده که علمای بزرگ اسلام با روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه اسلامی نسبت به خطر تفرقه افکنی میان مسلمانان از سوی دشمنان هشدارهای لازم را بدهند.

امام جمعه قائمشهر رسالت امروز علما و بزرگان دینی شیعه و سنی را تحکیم وحدت میان مسلمانان دانست و تصریح کرد: امت اسلامی باید با کنار گذاشتن اختلاف نظرهای سطحی با تکیه بر اشتراکات موجود توطئه خطرناک استکبار را خنثی کنند.

وی با اشاره به این که شیعه و سنی نقاط مشترک بسیار بالایی نسبت به هم دارند که باید به آن تکیه کنند، افزود: اگر برادران و خواهران شیعی و تسنن به موازین مکتب اسلام پایبند باشند، قطعاً احساس نزدیکی و برادری بیشتری خواهند کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که توجه به این نکات، امت مسلمان را در سایه علم اسلام منسجم نگاه می‌دارد، تصریح کرد: امروز دیگر فرصتی برای نگاه و سلایق شخصی در مسائل نیست و علمای بزرگ اسلام باید با احترام اعتقادات دینی یکدیگر نوعی مجاهدت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که وحدت کلمه برای اهل‌تسنن و شیعه مهیا، گسترده و نمایان است، گفت: امت اسلام باید یکپارچه وحدت‌کلمه داشته باشند، چون تنها راه نابودی توطئه های دشمنان تبعیت از سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام است./950/202/ب2

ارسال نظرات