۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۶۷۱۵۱
آیت‌الله ری شهری:

کسی که خود را در محضر الهی بداند ظاهر و باطنش اصلاح می‌شود

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه ظاهر ناپاک نشان از آلودگی درونی است، گفت: اگر انسان خود را در محضر الهی بداند ظاهر و باطنش اصلاح می‌شود؛ ظاهر ناپاک نشان از آلودگی درونی است.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، با بیان راهکار دستیابی به خوش رفتاری، گفت: بهترین راهکاری که انسان می‌تواند از سیره ائمه اطهار بیاموزد خود سازی درونی است.

وی افزود: امام علی(ع) فرمودند: رفتار نیکو بیانگر باطن نیکو است و نیکویی سیرت در زندگی انسان اثر می‌گذارد؛ امروز برخی مدعی آن هستند که اگر انسان دلش پاک باشد کافی است در حالی که ظاهر ناپاک نشان از آلودگی درونی دارد.

آیت‌الله ری شهری ادامه داد: سیره نیکو از باطن زیبا نشأت می‌گیرد صالح بودن و نیکو بودن ظواهر نشان از باطن انسان است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با طرح این سوال که چگونه می‌توان باطن را نیکو کرد، گفت: طینت انسان با یاد خدا نیکو می‌شود در روایت است که اگر کسی که دلش را با ذکر دائم آباد کند افعال و رفتار او در ظاهر و باطن اصلاح می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: اگر انسان خود را در محضر الهی بداند ظاهر و باطنش اصلاح می‌شود./202/813/ب1

ارسال نظرات