۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۴۶۷۱۹۲
به مناسبت هفته قرآن و عترت؛

جشنواره داستان قرآن و عترت در آذربایجان غربی برگزار شد

جشنواره داستان قرآن و عترت(ع) به مناسبت گرامیداشت این هفته در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد.
جشنواره داستان قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، جشنواره داستان قرآن و عترت(ع) به مناسبت گرامیداشت این هفته در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد.

مصطفی قلیزاده علیار، مسؤول واحد ادبیات حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم، اظهار داشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دبیری این جشنواره را به عهده حوزه هنری انقلاب اسلامی گذاشت و پس از فراخوان 200 اثر شعر و داستان به جشنواره شعر و داستان قرآن و عترت ارسال شد.

وی با اشاره به تنوع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره فوق مراحل داوری و انتخاب آثار برتری را شرح داد و افزود: در سه مرحله داوری صورت گرفته و در نهایت سه اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شد که پنج شنبه این هفته در مراسم اختتامیه برنامه های هفته قرآن و عترت مورد تجلیل قرار می گیرند.

مسؤول واحد ادبیات حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در ادامه گفت: آثار ارسالی در دو بخش شعر و داستان است که سه مورد از اشعار فارسی زبان و سه مورد ترکی زبان انتخاب شده است.

وی به جایگاه علمی و ادبی داوران این جشنواره اشاره و اضافه کرد: دکتر ضیایی در طول هشت سال آموزش داستان نویسی نسلی در این رشته تربیت کرده اند و علی رزم آرا نویسنده و روزنامه نگار داور دیگر این بخش است.

قلیزاده علیار با بیان اینکه 100 اثر داستانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، یادآوری کرد: از چند داستان نویس موفق امروز تجلیل می شود.

علی رزم آرا، نویسنده و خبرنگار به عنوان یکی از داوران و صاحب نظران عرصه ادبی آذربایجان غربی نیز در این مراسم، اظهار داشت: آثاری که به دست ما برای ارزیابی رسید 105 اثر از 65 نفر بود که 36 نفر از صاحبان آثار خانم و 29 نفر آقا بودند و این نشان از پیشتازی بانوان در عرصه فرهنگی و ادبی است.

وی با بیان اینکه 80 مورد از آثار ارسالی از ارومیه بود، گفت: موضوعات مختلف بومی، تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مسائل خانوادگی و 45 درصد کارهای قرآنی از موضوعات مختلف آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره داستان قرآن و عترت بود.

رزم آرا افزود: 30 درصد شیوه دریافت آثار حضوری و 70 درصد مجازی و اینترنتی بود که پس از بررسی آثار سه اثر در نهایت انتخاب شد که دو مورد قرآنی و یک مورد سبک زندگی اسلامی بود و در 25 این ماه مورد تجلیل قرار می گیرند./202/936/ب1

ارسال نظرات