۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۶۷۱۹۹
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم حسنی:

بسیجیان مدافع فرهنگ اسلامی و مانع عادی سازی گناه در جامعه باشند

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه مقید بودن به تقیدات شرعی از مهم‌ترین اموری است که بسیجیان باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: بسیجیان باید مدافع فرهنگ اسلامی و بزرگ‌ترین مانع عادی سازی گناه در جامعه باشند.
بسیجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوره آموزشی شهید غفاری ویژه دبیران، حلقه‌ها، سرگروه‌ها و مربیان در ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

در این دوره آموزشی حجت الاسلام رضایی نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مقید بودن به تقیدات شرعی از مهم‌ترین اموری است که بسیجیان باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: بسیجیان باید مدافع فرهنگ اسلامی و بزرگ‌ترین مانع عادی سازی گناه در جامعه باشند و از نفوذ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره دشمن به جد جلوگیری کنند و این مهم‌ترین امور در جهت حفظ سلامت جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به عوامل تغییر سبک زندگی انسانی، بیان داشت: انسان بر اساس فطرت پاک به دنیا می‌آید و عوامل طبیعی و عوامل بشری سبب تغییر سبک زندگی انسانی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: در عوامل طبیعی نه تنها طبیعت و ذات انسان بلکه ذات و طبیعت دنیا نیز در حال تغییر و تحول است و این امور خود عامل تغییر سبک زندگی انسان می‌شود.

وی گفت: گرایشات ضد دینی و الهی اقوام و وقایعی که سبب تقویت جبهه کفر می‌شود اموری هستند که در تغییر سبک زندگی انسانها موثر است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه اسلام درصدد رشد عقلانی بشر است، تصریح کرد: امروز تغییر سبک زندگی مسلمانان از مهمترین اهداف دشمنان محسوب می‌شود به همین سبب با تغییر ظاهر افراد، ذائقه آنان را تغییر می‌دهند تا مسلمانان مجبور به همراهی با آنان شوند.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه رشد و پیشرفت غرب بر مبنای مادی استوار است نه سبک زندگی معنوی، گفت: امروز تقلید از پیشرفت و رشد غربی تنها بر اساس مادی است و معنویت در آن جایی ندارد.

وی افزود: امام رضا(ع) فرمودند: روش زندگی شما روش دشمنان ما نباشد، پوشش شما پوشش دشمنان ما نباشد، غذای زندگی شما غذای دشمنان ما نباشد، نوشیدنی زندگی شما نوشیدنی دشمنان ما نباشد، اگر چنین باشد با دشمنان ما هیچ فرقی نخواهید داشت.

در ادامه مجيد قنبري پژوهشگر فضاي مجازي،  اظهار داشت: كنترل و مراقبت از فرزندان وظيفه والدين است.

وي گفت: امروز دشمنان با استفاده از نفوذ و ايجاد فضاي جنگ نرم درصدد نابودي و اضمحلال ارزش‌هاي جامعه آن هم در نهايت سكوت و آرامش هستند.

اين پژوهشگر فضاي مجازي در ادامه افزود: امروز دشمنان با پيوست‌هاي فرهنگي با هدف تغيير باورها، ارزش‌ها و سبك زندگي اسلامي به جوامع اسلامي رسوخ كرده‌اند؛ اين در حالي است كه همين دشمنان هيچ‌گاه اين پيوست‌ها را مانند عروسك باربي در اختيار مردم كشور خود قرار نمي‌دهند.

قنبري با اشاره به تأثير شبكه‌هاي اجتماعي بر اُفت تحصيلي دانش‌آموزان بيان داشت: نتيجه تحقيقات آموزش و پرورش در سال گذشته نشان داد كه بيشترين اُفت تحصيلي دانش‌آموزان در پي استفاده بي‌رويه از شبكه‌هاي مجازي و بازي‌هاي كلش آف است.

وي با بيان رايگان بودن نرم‌افرارها در ايران گفت: رايگان بودن نرم‌افزارها در ايران موجب شده است كه اطلاعات كاربران به سهولت در دسترس دشمنان قرار داشته و اين مهّم جاي تأمل بسيار دارد.

اين پژوهشگر فضاي مجازي تصريح كرد: امروز در فضاي مجازي دشمن به سرعت اطلاعات‌يابي مي‌كند. اگر ديروز آموزش كلاشينكف براي بسيجيان يك ضرورت بود امروز فراگيري فضاي مجازي براي بسيجيان به عنوان يك سلاح به شمار مي‌رود.

قنبري در ادامه بيان داشت: دشمنان در كشورهاي خود مروج امور تربيتي هستند؛ اين در حالي است كه در جوامع اسلامي تنها هدف‌شان عقب راندن و در اغما نگه داشتن مسلمانان است تا به تربيت آنها خدشه وارد سازد.

وي در پايان خاطرنشان ساخت: امروز بايد مراقب باشيم كه فضاي مجازي موجب اختلاف در جوامع نشود. همچنان‌كه امام علي(ع) نيز فرمودند اگر چيزي سبب جداسازي شما شود آن را از بين ببريد. امروز مردم، غارنشين مدرن شده‌اند كه تنها راه نجات آنها ايجاد محتوا در فضاي مجازي و مهارت‌افزايي آنان است كه اين مهّم تنها با تدبير و انديشه در فضاي مجازي به ثمر خواهد نشست./201/813/ب1

ارسال نظرات