۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۶۷۲۰۵
آیت الله رجبی:

خدمتی که شیعه انگلیسی به استکبار می کند

عضو جامعه مدرسین با بیان این که با بیان این که وحدت به عنوان یک اصل استراتژیک برای امت اسلامی مطرح است، گفت: بالاترین جنایتی که صهیونیست ها و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا علیه اسلام انجام می دهند ایجاد تفرقه است.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، وحدت را یک اصل مسلم قرآنی و تاکید شده در آموزه های دینی دانست و گفت: وحدت یک نعمت الهی است که انسان باید آن را به خاطر داشته باشد و شکر آن را به جا بیاورد.

وی افزود: در روایات و سیره اهل بیت(ع) هم بسیار بر وحدت تأکید شده است، درباره شیعه و سنی توصیه شده که به عیادت بیماران برویم، به شیعه گفته شده که اگر برادران اهل سنت بیمار شدند به عیادت آن ها بروند، اگر کسی از آن ها فوت کرد به تشییع جنازه او بروند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که بزرگان از علمای شیعه همانند مرحوم آیت الله بروجردی بر مسأله وحدت تأکید داشتند، اظهار داشت: ایشان که مرجع مطلق شیعیان جهان در دوران خود بود اقدام به تقریب بین مذاهب کردند و  در همین راستا به دانشگاه الازهر نماینده ای فرستادند.

وی ادامه داد: برای حفظ جامعه اسلامی و خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام مسأله وحدت نقش مهمی دارد؛ امروزه به روشنی مشخص است و هرکس با کوچک ترین تأمل و مطالعه ای متوجه می شود که مهم ترین توطئه ای که دشمنان اسلام برای نابودی امت اسلامی اجرا می کنند تفرقه بین مسلمانان و بد بین کردن شیعیان و اهل سنت نسبت به یکدیگر  است.

آیت الله رجبی با بیان این که بالاترین جنایتی که صهیونیست ها و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا علیه اسلام انجام می دهند ایجاد تفرقه است، ابراز داشت: وحدت به عنوان یک اصل استراتژیک برای امت اسلامی مطرح است و همه فرق مسلمان باید برای جلوگیری از توطئه های دشمنان و سربلندی اسلام به وحدت اهتمام داشته باشند.

راه اندازی شیعه انگلیسی برای پیاده کردن اهداف استکبار است

وی عنوان کرد: به همان میزانی که وحدت برای امت اسلامی سرنوشت ساز است برای دشمنان اسلام تفرقه بین مسلمانان یک اصل اساسی است، دشمن سرمایه گذاری کرده و متأسفانه با اغوا، سوء استفاده و خریدن برخی از افراد در درون جامعه شیعیان، شیعه انگلیسی را راه انداخته تا از آن طریق بتواند اهداف خود را پیاده کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما می بینیم که بالاترین امکانات را در اختیار اینها قرار می دهند و سخنان شان در کانال های صهیونیست ها و استکبار جهانی ترویج و تبلیغ می شود، این نشان می دهد که تفرقه برای دشمن امت اسلامی یک اصل اساسی به شمار می رود که با وسیله آن به اهداف خود می رسند.

وی اضافه کرد: اگر مسلمانان توجه به این توطئه نداشته باشند طبیعی است که اثرگذار خواهد بود، این که با وجود تأکیدات علما و صاحب نظران شاهد چنین تفرقه ای هستیم به این دلیل است که مسأله وحدت در امت اسلامی و آثار و فواید آن و همچنین در نقطه مقابل مسأله تفرقه و توطئه ای که دشمنان اسلام در این زمینه دارند خوب تبیین نشده است.

پشت پرده جریانات تفرقه افکن در جهان اسلام تبیین شود

آیت الله رجبی با بیان این که با تمام توان باید پشت صحنه جریاناتی که به اختلاف و تفرقه دامن می زنند نشان داده شود، گفت: چه مزدورانی همانند آل سعود و آل خلیفه که در رسانه های خود علیه شیعه سخن می گویند و چه شیعه انگلیسی که علیه مقدسات اهل سنت تلاش می کند، باید ماهیت شان برای مردم افشا شود.

وی افزود: باید نشان داده شود که افکار و اندیشه های این جریانات از کجا سرچشمه می گیرد و دشمنان چه اندازه از آنها پشتیبانی می کنند، به این طریق توده مردم و قشر فرهیخته باید بدانند که این کارها شگرد دشمن است و باید مراقب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که با بیان این که برگزاری جلسات تقریب و هفته وحدت باید انعکاس رسانه ای در سطح جهان داشته باشد، اظهار داشت: اگر این موارد و همچنین شرکت برداران اهل سنت در مراسم اربعین نشان داده شود و با دانشمندان شیعه و سنی درباره وحدت و توطئه استکبار باید صحبت و تبیین شود، در نزدیکی امت اسلام تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وظیفه دینی و دوران معاصر مسلمانان رسیدن به وحدت و اتحاد است

وی در ادامه با بیان این که اختلاف نظر در مسائل علمی منافاتی با وحدت ندارد، تصریح کرد در بین دانشمندان خود شیعه اختلاف نظر در مسائل وجود دارد، در فتاوای مراجع می بینیم که چقدر اختلاف نظر وجود دارد اما هیچگاه این مسأله سبب نشده که دانشمندان و بزرگان ما با یکدیگر ارتباط و وحدت نداشته باشند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که در بین دانشمندان اهل سنت هم از نظر عقیدتی و فقهی اختلاف نظر وجود دارد، ابراز داشت: اختلافات علمی و اختلافات جزیی نباید سبب تفرقه شود.

وی عنوان کرد: قرآن کریم حتی درمورد ادیان دیگر توصیه می کند که با مسیحیان و یهودیان و ادیان آسمانی روی مشترکات اتحاد پیدا کنید و در برابر دشمنان دین مقاومت داشته و یکپارچه باشید.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در بین امت اسلامی به طریق اولی باید این مسأله وجود داشته باشند و بنشینند و بر مشترکات تکیه کنند، همچنین باید کارهای پژوهشی و دوره های آموزشی و میزگردهای مشترکی وجود داشته باشد که روی مسائل مورد اتفاق تأکید شوند که این موارد بسیار است.

وی اضافه کرد: باید مسائل تبیین شود تا جامعه اسلامی در برابر توطئه دشمن هوشیار و آگاه باشند و بدانند وظیفه دینی و دوران معاصر آن ها رسیدن به وحدت و اتحاد است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات