۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۶۷۲۱۶
امام جمعه اهل سنت بوشهر:

امر به وحدت یک ضرورت دینی است

امام جمعه اهل سنت شهرستان بوشهر گفت: امر به وحد یک ضرورت دینی و فراتر از یک موضوع استراتژیک و سیاسی است.
شیخ اسماعیل بازدار

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، شیخ اسماعیل بازدار عضو شورای عالی روحانیون و تقریب مذاهب در مراسم عقد اخوت اهل سنت و شیعه در مسجد فاطمه زهرا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شاهکار رسول الله در ابتدای رسالت ایجاد برادری و الفت میان مهاجرین و انصار بود.

بازدار افزود: ابتکار امام خمینی  در ایجاد هفته وحدت به مناسبت میلاد نبی اکرم برای نهادینه کردن وحدت و اتحاد در جامعه است.

این کارشناس ارشد رشته اصول و دعوت اسلامی بیان داشت: تحکیم حکومت اسلامی در سایه اتحاد و همدلی است و دشمن با علم به این موضوع در تلاش برای ایجاد تفرقه و دشمنی برای تضعیف امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه تکفیر و پدید تکفیری از جمله ترفندهای دشمن برای برهم زدن اتحاد است، خاطر نشان کرد: کسانی که به دنبال رشد و پرورش تفکر و پدیده تکفیری در جامعه اسلامی هستند تنها به دنبال تضعیف امت واحده اسلامی بوده و درتلاش برای خارج کردن مسلمانان از دایره اسلام هستند.

امام جمعه اهل سنت بوشهر با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران بیان داشت: وحدت در امت اسلامی به این معنی نیست که همه افکار و گرایش‌ها یکی شوند، بلکه معنی قرار گرفتن در مسیر صحیح امت واحده است.

وی اتحاد را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی برشمرد و افزود: یکپارچگی، تحمل دیگران، ایجاد فضا برای به تفاهم رسیدن، گفت گو و گفتمان در سایه وحدت شکل می‌گیرد.

شیخ بازادر با اشاره به داستان هابیل و قابیل در قران کریم، خاطر نشان کرد: وحدت بدون تقوا قابل تصور نیست و کسی که تحمل دیگری را نداشته باشد نمی‌تواند اهل تقوا باشد.

بازدار با تشریح اهمیت اتحاد در امت اسلامی تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران امام خمینی از این موضوع غفلت نکردند و در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای به عنوان پرچم دار و منادی وحدت در همین راستا و مسیر هوشیارانه و با بصیرت در جایگاه محور تشکیل حکومت امت واحده اسلامی قرار دارند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان بوشهر در پایان سخنان خود ضمن تبریک مجدد هفته وحدت از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای تشکیل این نشست صمیمی تقدیر کرد.

این مراسم به مناسبت آغاز هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) به روایت اهل سنت در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) و به همت هیأت امنای این مسجد برگزار شد./101/846/ب1

ارسال نظرات