۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۶۷۲۲۲
با هدف تحکیم وحدت و اتحاد امت اسلامی؛

مراسم ویژه هفته وحدت در ارومیه برگزار شد

مراسم ویژه هفته وحدت در مسجد محمد رسول الله(ص) ارومیه با هدف تحکیم وحدت و اتحاد بین امت اسلامی برگزار شد.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مراسم ویژه هفته وحدت عصر امروز در مسجد محمد رسول الله(ص) ارومیه با هدف تحکیم وحدت و اتحاد امت اسلامی و با حضور رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی برگزار شد.

هفته وحدت که به مناسبت اختلاف نظر اهل سنت با تشیع در تاریخ ولادت نبی خاتم(ص) به این عنوان نامگذاری شده است، بهانه و فرصت خوبی است تا همه مسلمانان خارج از هر مذهب و فرقه ای در سیره عملی پیامبر مهربانیها(ص) خوب اندیشه کرده و عملکرد خود را با اسلام ناب محمدی(ص) تطبیق دهند.

وجود اختلافات و درگیریها در بین امت اسلامی که با فرصت دادن به کافران و منافقان تیشه به ریشه اسلام اصیل زده و آتش تفرقه را در جهان اسلام هر چه شعله ورتر می کند تنها با معرفت دقیق از رفتار، گفتار و منش نبی اسلام(ص) به عنوان محور وحدت مسلمانان قابل رفع است.

حجت الاسلام عسکر فعال آذر، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی در این مراسم ضمن تبریک میلاد آبرو بخش کائنات حضرت محمد مصطفی(ص)، اظهار داشت: جشنها و مراسماتی که در اعیاد میلاد ائمه اطهار(ع) گرفته می شود برگرفته از قرآن کریم است.

وی با توجه به سخن خدای متعال که به روز ولادت، رحلت و بعثت انبیا(ع) درود می فرستد، افزود: این دستور قرآن کریم است که روز ولادت و رحلت انبیا و اولیای الهی محترم شمرده شود.

حجت الاسلام فعال آذر به ضرورت گرامیداشت و تکریم انبیا و اولیای الهی(ع) اشاره و ابراز کرد: سراسر دین اسلام و آیات قرآن کریم تکریم انبیا و اولیای الهی(ع) و حرمت نهادن بر این راهنمایان هدایتگر هدایت شده را به ما انسانها و نوع بشر آموزش می دهد.

گفتنی است، مراسم ویژه گرامیداشت هفته وحدت در مسجد محمد رسول الله(ص) ارومیه با هدف تحکیم وحدت مسلمانان عالم برگزار شد./202/936/ب1

ارسال نظرات