۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۴۶۷۲۳۱
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان:

جامعه امروز دانشجوی بصیر، پویا و انقلابی می‌خواهد

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان با برشمردن مهمترین رسالت‌های دانشجویان ایران اسلامی، گفت: قشر پرورش یافته مراکز آموزش‌عالی در همه شئون کشور تأثیرگذار است، جامعه امروز ما نیازمند دانشجویانی بصیر، پویا و انقلابی است.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان شب گذشته در جمع دانشجویان و اساتید دانشکده علوم قرآنی شهرستان دامغان بصیرت را ویژگی لازم برای رشد و تعالی دانشجوی مسلمان ایرانی عنوان کرد و اظهار داشت: علم و تقوا دو رکن اصلی بصیرت هستند.

امام جمعه موقت دامغان با اشاره به تأثیرگذاری نسل متعهد و متدین دانشجویان ایرانی در تمامی صحنه‌های حساس تاریخ معاصر کشورمان و پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی، تصریح کرد: رشد علمی و اخلاقی همه جانبه، آگاهی متعهدانه به مسائل روز در کنار تحصیل معنویات و حرکت در مسیر تقوای الهی شخصیتی بابصیرت را شکل می‌دهد.

 وی با اشاره به اینکه در نگاه نافذ رهبر معظم انقلاب اسلامی تحصیل علم نخستین رسالت قشر دانشجو است، خاطرنشان کرد: این دیدگاه برخاسته از کلام رسول خدا(ص) و سیره ائمه اطهار(ع) است، آن‌چنان‌ که نبی مکرم اسلام می‌فرمایند؛ یک لحظه مباحثه علمی ثوابی برابر با 12 هزار ختم قرآن دارد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان دومین رسالت قشر دانشو و تحصیلکرده جامعه را «زمانه سازی» دانست و گفت: برخی افراد متأسفانه هر اتفاق یا اوضاع بدی برای خود یا جامعه را به گردن زمانه می‌اندازند در حالی که این تفکری غلط و سرباز زدن از نقش مهم قشر جوان و فرهیخته جامعه در حال و آینده کشور و سعادت خود و جامعه شان است.

حجت الاسلام رستمیان داشتن روحیه انقلابی را از دیگر شاخصه‌های دانشجویان متعهد برشمرد و اظهار داشت: شناختن صحیح انقلاب اسلامی و آرمان‌ها و مبانی فکری آن، آرمان‌های امام و شهدا، شناخت مبانی ارزش‌های اسلامی، دشمن شناسی و حساسیت در برابر نفوذ و تسلط دشمن و پایبندی به لزوم حفظ استقلال کشور در نگاه رهبر فرزانه انقلاب از ویژگی‌های یک دانشجوی فرهیخته مسلمان ایرانی است./977/203ب2

ارسال نظرات