۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۶۷۲۷۴
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

نجات بشر از دست شیاطین با منطق امثال شهید مطهری محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نجات دادن بشر از دست شیاطین انسی جزء با منطق شهید مطهری‌ها و علم و ایمان محقق نمی‌شود، کسانی که علم می‌آموزند غریق نجات بشر هستند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار طلاب و روحانیان مدرسه علمیه سفیران بیرجند اظهار داشت: علم فریضه واجبی است که باید به آن عمل شود، علم مسیر را مشخص می‌کند و بدون علم نمی‌شود به چیزی رسید.

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه انسانی که عمر است باید صرف فراگرفتن علم شود، گفت: علوم دینی در بین تمام علوم دیگر ارزشمند و بالاتر است، ارزش علوم دیگر بر پایه علوم دینی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی علم را بهترین ابزار برای بشریت دانست و افزود: انسان‌ها باید تلاش کنند علم زده و عوام زده نشوند، تمام علوم در یک سطح نیستند و از نظر ارزشی و کارآمدی با هم متفاوت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: انسان قبل از صحنه علمی باید درک فطری داشته باشد و باید عدم استقلال خود را و اینکه یک وجود مستقلی است را درک کند بنابراین نخستین چیزی که انسان باید درک کند درک خویشتن است.

وی با بیان اینکه کسی که به دنبال رفاه باشد مسیر را گم کرده است، ادامه داد: تمام علوم اگر ارزش‌یابی شوند یا ارزش حیاتی دارند و یا ارزش رفاهی، با هیچ چیزی نمی‌شود ارزش حیاتی را مشخص کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: نجات دادن بشر از دست شیاطین انسی جزء با منطق شهید مطهری‌ها و علم و ایمان محقق نمی‌شود، کسانی که علم می‌آموزند غریق نجات بشر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به طلاب و روحانیان اظهار کرد: علمی که شما انتخاب کرده‌اید هدفمند است، اگر یک نفر به وسیله شما هدایت شود از هر چیزی که آفتاب بر آن می‌تابد بهتر است و اگر یک نفر انسان را گمراه کنید عالم را گمراه کردید./202/880/ب1

ارسال نظرات