۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۶۷۲۷۹
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان:

توسل به قرآن و اهل بیت سرلوحه کار طلاب باشد

حجت الاسلام ابطحی گفت: طلاب برای رسیدن به علم نافع باید توسل به قرآن و اهل بیت را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.
حجت الاسلام سید مهدی ابطحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، در همایش استانی طلیعه حضور که امروز در حسینیه فاطمه الزهرا نجف آباد برگزار شد، با تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: حضور در مکتب امام صادق(ع) از والاترین نعمات الهی به شما خواهران طلبه است که به عنوان شاگردان مکتب امام صادق(ع) و سربازان بقیه الله(عج) باید از این نعمت الهی بهترین استفاده را ببرید.

وی حضور در حوزه های علمیه را یکی از توفیقات الهی به بندگان برشمرد و افزود: هر یک از شما می توانستید بعد از اتمام دوران تحصیل در دبیرستان وارد دانشگاه شوید، اما حضور شما در حوزه های علمیه یکی از توفیقاتی است که خداوند نصیب تمام بندگانش نمی کند و اراده و عنایت الهی است که نصیب شما شده است.

حجت الاسلام ابطحی در ادامه بیان داشت: شما طلاب به عنوان شاگردان مکتب اهل بیت، باید نسبت به ثمره عمرتان بیشتر از ثروت و متاع دنیا بخیل باشید و ایام را به بیهودگی و لعو و لعب نگذرانید که در احوالات آیت الله بروجردی آمده است؛ حتی 5 دقیقه از عمرشان به بیهودگی نگذشت.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه سفارشاتی را بیان کرد و افزود: نخستین سفارش من به شما اخلاص در نیت است که با خلوص نیت وارد این مکان مقدس شوید و با اخلاص درس بخوانید نه برای کسب مدرک و نمره که اگر نیتتان را خالص کنید، خداوند راه های کسب معرفت را به روی شما خواهد گشود و این خلوص نیت سبب پیشرفت شما در بهتر درس خواندن و یک مبلغ نمونه شدن خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: دومین نکته ای که باید در حوزه مدنظر قرار دهید، کسب تقوا در کنار کسب علم است، حوزه های علمیه سراسر مکتب قرآن و اهل بیت است و اگر خدای نکرده بخواهیم در شاگردی این مکتب دچار گناه و معصیت شویم، هیچ یک از مراحل را نخواهیم پیمود و تحصیل بدون تقوا همانند «العالم بلاعمل کالشجر بلاثمر» است.

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به برخی از آیاتی که خداوند عالم بی عمل را مذمت کرده است، بیان داشت: خداوند در آیات قرآن مودب ترین کلمات را بیان داشته است اما آنجا که به عالم بی عمل می رسد، تندترین تعبیرات را دارد «کمَثَلِ الحِمارِ یحمِلُ اسفاراً».

وی درباره اهتمام به درس خواندن نیز بیان کرد: مراجع تقلید و علمای گذشته باید الگو و سرمشق ما در تحصیل علوم حوزوی باشند که حتی در بدترین مصائب زندگی نیز لحظه ای کسب علم را ترک نکردند و حتی در طول تحصیل خود یک روز تعطیلی درسی نداشتند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: یکی از سفارشات رهبر معظم انقلاب به مسؤولان خواندن روزانه قرآن است و شما به عنوان یک طلبه باید حداقل روزی 50 آیه بخوانید و ارتباط با قرآن و اهل بیت باید سرلوحه فعالیت یک طلبه قرار گیرد.

وی بیان داشت: اگر به دنبال کسب علم نافع هستید که بتواند شما را به سرمنزل هدایت و قرب الی الله برساند، باید به قرآن و اهل بیت توسل داشته باشید تا بتوانید به علم نافع دست پیدا کنید./202/1306/ب1

ارسال نظرات