۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۴۶۷۲۸۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

روحانیت خود را جدای از مردم نداند/ طلاب عامل به دین باشند

مدیر حوزه علمیه مازندران عدم جدایی از مردم را از جمله نیازمندی های سازمان روحانیت عنوان کرد و با بیان این که روحانیت جزئی از مردم است که هیچ گاه جداشدنی نیست، گفت: روحانیت نیز نباید خود را جدای از مردم بداند بلکه همواره باید در کنار مردم بماند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب حوزه علمیه مصطفی خان ساری به ضرورت های سازمان روحانیت اشاره کرد و گفت: یک روحانی موفق اگر هر یک از این ضرورت ها را انجام ندهد یا کمرنگ انجام دهد در روحانی و عالم شیعی بودنش تردید ایجاد می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، تحصیل علم دین را از نیازمندی های مهم یک روحانی برشمرد و افزود: فرق یک طلبه و روحانی با افراد دیگر جامعه در تحصیل علم دین است و همین ویژگی روحانیت را از دیگر افراد جامعه متمایز کرده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در اسلام به موضوع علم آموزی تأکید بسیاری شده است، خاطرنشان کرد: همه علوم در جامعه مفید است، اما علم دین از ارزش و جایگاه والایی در جامعه برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که دلیل ارزش و جایگاه عالم به دلیل بها و ارزش دین است، تصریح کرد: دوران نوجوانی بهترین فرصت برای علم آموزی برای طلاب است و نباید به راحتی این فرصت طلایی را از دست بدهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که درس خواندن در حوزه فراهم کردن بستر لازم برای رشد و تعالی دینی است، خاطرنشان کرد: اگر یک طلبه از ظرفیت موجود در جهت علم آموزی بهره نگیرد مورد توجه ائمه قرار نخواهد گرفت.

مدیر حوزه علمیه مازندران عمل و تقوا را دومین نیازمندی سازمان روحانیت عنوان کرد و با بیان این که اگر به علم عمل کنیم به جایگاه متعالی دست خواهیم یافت، تصریح کرد: اگر عالم بی عمل باشد همانند درخت بی ثمر است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه سخنان خود نوشتن آموخته ها را سومین نیازمندی طلاب و روحانیت عنوان کرد و گفت: یک طلبه و روحانی باید آنچه که یاد گرفته را بنویسد و باید علم را با کتابت زندانی کرد و اگر آموخته ها به نگارش در نیاید ماندگار نخواهد ماند و از بین می رود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب در هفته پژوهش عهد ببندند که همه آموخته های خود را بنویسند، ادامه داد: اگر یک فردی دریای علم داشته باشد و آن را ننویسد به حتم فراموش خواهد شد و یکی از شاخص های مهم سازمان روحانیت شیعه نوشتن و قلم به دست بودن است.

وی، عدم جدایی از مردم را چهارمین نیازمندی سازمان روحانیت عنوان کرد و با بیان این که روحانیت جزیی از مردم است که هیچ گاه جداشدنی نیست، تصریح کرد: روحانیت نیز نباید خود را جدای از مردم بداند بلکه همواره باید در کنار مردم بماند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید حرمت مردم حفظ شود، خاطرنشان کرد: احترام به مردم و جامعه هیچ گاه نباید فراموش شود و یک طلبه و روحانی در احترام به جامعه و اجرای قوانین باید الگوی جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در بخش دیگری از سخنان خود احترام به علما، بزرگان و مفاخر دینی را از دیگر نیازمندی های روحانیت شیعه برشمرد و تصریح کرد: اگر می خواهیم دیگران به ما احترام بگذارند، ما نیز باید به بزرگان و مفاخر خود احترام بگذاریم و حرمت آنها را نگاه داریم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید قدر بزرگان دینی خود را بدانند، خاطرنشان کرد: امروز سیره علمی و عملی علما و فقهای دینی الگویی ارزشمند برای طلاب جوان است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه به برکت تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و بزرگان دینی احیاء و پابرجا نگه داشته شده است، بیان داشت: اگر تلاش های علمای دین نبود امروز حوزه های علمیه و مبانی دینی جامعه دستخوش توطئه های گسترده دشمنان قرار می گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که اگر طلاب و روحانیان می خواهند از عمر خود خیر ببینند باید به علما و بزرگان خود احترام بگذارند، خاطرنشان کرد: امروز احترام به علما و بزرگان دین واجب است و طلاب باید حق استاد شاگردی را به خوبی به جای بیاورند.

مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اگر علمای دین به جایگاه امروز خود دست یافته اند به دلیل احترام آنها به علما و اساتید خود بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران حفظ شأن لباس روحانیت را رسالت مهم طلاب حوزه دانست و خاطرنشان کرد: نباید با برخی کارهای سبک جایگاه و شأن این لباس مقدس و ارزشمند را کاهش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که همه ما در برابر لباس روحانیت وظیفه داریم، گفت: گفتار، اعمال، اخلاق و علم یک طلبه و روحانی می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه لباس مقدس روحانیت بسیار اثرگذار باشد./950/202/ب2

ارسال نظرات