۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۶۷۲۹۶
استاد حوزه علمیه:

برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است

استاد حوزه و دانشگاه برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌ها را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: عدم مدیریت صحیح مسؤولان سبب پیشروی دشمنان می شود.
گفتمان دینی

حجت الاسلام جلیل درویشی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هزمزگان، با اشاره به تاثیرپذیری جوانان از برگزاری گفتمان های دینی گفت: امروزه گفتمان های دینی ضرورتی اجتناب ناپذیر برای مدارس و دانشگاه ها است و می تواند نقش بسیار خوبی را در مقابله با هجمه های دشمنان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه بهترین نیروی خلاق و انسانی در اختیار سازمان آموزش و پرورش و دانشگاه ها است افزود:با توجه به وجود شبکه های مجازی، بیشترین خطر متوجه آنان است و باید چاره اندیشی شود زیرا نیروهای خلاق جامعه در تیررس ناهنجاری های دشمن قرار دارند.

مدرس حوزه، حضور اساتید مجرب و اهل فن در جمع دانش آموزان را یک فعالیت موثر خواند و تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در سطح مرکز می تواند با آموزش و پرورش و دانشگاه ها تفاهم نامه ای را در عالی ترین سطح امضا کند که در طول ایام تحصیل برای این مراکز مدرس دینی مجرب اعزام کند تا اینکه بر غنای دینی و شعور فکری تشنگان به فرهنگ ناب دینی افزوده شود و متاسفانه این خلأ کاملا مشهود است.

وی ابراز داشت: سال ها است که گفتمان های دینی دست و پا شکسته با رغبت و میل ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها و همکاری مدارس و دانشگاه ها صورت می گیرد و نیاز بیشتری احساس می شود و کافی نیست چرا که در طول 9 ماه تحصیل، برگزاری چند جلسه به تعداد انگشتان دست برای چندصد مدرسه و چند هزار دانش آموز آن هم با التماس و خواهش و نامه زدن ها سودی ندارد.

حجت الاسلام درویشی گفت: وقتی تفاهم نامه ای ما بین وزیر آموزش و پرورش و وزیر آموزش عالی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امضا شود و صدور بخشنامه به مدارس و دانشگاهها می تواند در این زمینه راهگشایی کند.

استاد دانشگاه اذعان داشت: جوانان مشتاق حضور یک مدرس دینی به ویژه روحانیان مجرب و توانمند هستند اگر امروز این اتفاق نیفتد با توجه به هجم فعالیت های دشمن فردا قطعا دیر خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش معارف اسلامی و آگاه سازی قشر نوجوان و جوان جامعه بیان‌ داشت: آگاهی جوانان، هدایت‌کننده مبانی فکری، عقیدتی و رفتاری آنان بوده و نقش فرهنگ سازی دینی در حفظ ارزش‌ ها و هنجارهای جامعه اسلامی بسیار تعیین‌ کننده و اثرگذار است.

حجت الاسلام درویشی، بصیرت افزایی و تصمیم‌گیری درست در زمان بروز فتنه ها را از نتایج گفتمان‌ های دینی عنوان و بر افزایش فعالیت فرهنگی در فضای مجازی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ دینی تاکید کرد.

استاد حوزه، ارتقای سطح دینی، اعتقادی و ارزشی جوانان و نوجوانان را از اهداف برگزاری گفتمان‌ های دینی عنوان‌ کرد و نقش این گفتمان‌ ها در پاسخ به شبهات دینی و آگاه سازی جوانان و همچنین ارتقای باورهای دینی آنان بسیار موثر دانست.

وی، گفتمان دینی و فعالیت تبلیغی چهره به چهره را بهترین روش برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی دینی نسل جوان ذکر کرد و گفت: ایجاد ارتباط میان مبلغ و مخاطب و همچنین درک بهتر مسائل بر پایه اعتقادات دینی و معارف اسلامی توسط جوانان از مزیت‌ های گفتمان‌ های دینی و تبلیغ چهره به چهره است./302/851/ب1

ارسال نظرات