۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۶۷۳۲۴
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد لرستان:

آشنایی با فرهنگ شهدا اقدامی مؤثر برای ادامه راه جهاد و شهادت است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی لرستان آشنایی با فرهنگ شهدا را اقدامی مؤثر در ادامه راه آنان عنوان کرد و گفت: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت راه مقابله با هجمه های دشمن و مصون سازی نسل جوان در برابر آسیبهای اجتماعی است.
فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرگنار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مهدی قدرتی ظهر امروز در همایش شهیدشناسی که با محوریت شهدای مدافع حرم در دانشگاه آزاد استان لرستان برگزار شد، گفت: شهدا الگوهای حسنه برای بشریت در هر زمان و دوره ای هستند.

وی از شهید به عنوان واژه بسیار زیبایی یاد کرد که در راه خشنودی الهی جان خود را در طبق اخلاص و ایثار گذاشت، افزود: شهید شخصی است که در محضر الهی و شاهد است.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی لرستان با تأکید بر ضرورت تبیین و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، خاطرنشان کرد: آشنایی جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت لازمه جامعه امروز است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای کمرنگ کردن ارزشها و باورهای دینی در جامعه و تضعیف روحیه نسل جوان، گفت: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت خنثی کننده هجمه های دشمن است.

حجت الاسلام قدرتی در ادامه به اهمیت کار ولای شهدای مدافع حرم اشاره و عنوان کرد: شهدای مدافع حرم دارای مقام و جایگاهی همچون عند ربهم یرزقون هستند.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم با ایثار و از خودگذشتگی نمایشی از مردانگی، غیرت و شهامت را بر جای گذاشتند، افزود: رزق و روزی شهدای مدافع حرم از نوع رزق و روزی ما نیست، چرا که آنان الگو های شایسته بشریت هستند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی لرستان با تأکید بر ضرورت آشنایی نسل جوان و نوجوان جامعه امروز با فرهنگ شهدا، زندگی نامه و سیره شهدا، اظهار داشت: تلاش برای معرفی شهدا به نسل جوان گام برداشتن در مسیر شهدا و اهداف آنان است.

وی تأکید کرد: برای گام برداشتن در مسیر آزادگی و ارزشهای والای انسانی باید از زندگی شهدا و سیره اهل بیت(ع) درس بگیریم./9459/203/ب2

ارسال نظرات