۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۶۷۳۶۵

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار می‌شود

همزمان با سالروز شهادت آیت الله مفتح، همایش بزرگ وحدت حوزه و دانشگاه به همت نهادهای حوزوی و دانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار می شود.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نجف قراچورلو، مسؤول کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز، اظهار داشت: همایش بزرگ وحدت حوزه و دانشگاه 28 سال جاری در در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

وی از تشکیل کمیته‌های مختلف برای برگزاری باشکوه این همایش بزرگ در تبریز خبر داد و خاطرنشان کرد: فضلای برجسته حوزوی و اساتید دانشگاهی در این همایش حضور خواهند داشت که سخنرانان ویژه همایش آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت شهر تهران و آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی خواهند بود.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه، به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران تجلی یافته است، تصریح کرد: برای رسیدن به وضعیت ایده‌آل که مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ باید نقشه راه داشته باشیم که هنوز گامی در این عرصه برداشته نشده است.

قراچورلو با تشریح مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه گفت: شرح وظایف کلیه حوزه‌های فرهنگی و نهادهای انقلابی باید در بحث حوزه و دانشگاه تبیین شود، در این راستا جهاد دانشگاهی با برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اساتید و صاحب نظران حوزه و دانشگاه را گرد هم می‌آورد.

همچنین مسلم اورنگی، دبیر اجرایی همایش وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به محورها و اهداف برگزاری این محفل حوزوی و دانشگاهی اظهار داشت: در این همایش راهکارهای تحقق وحدت در این دو نهاد علمی بررسی خواهد شد و به طور قطع، نمودی از هم افزایی دانشگاه و حوزه استان خواهد بود.

وی با بیان این‌که فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزوی به اندازه فعالیت‌های نهادهای دانشگاهی در جامعه تبیین نمی شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون حوزه‌های علمیه متعددی ویژه خواهران و برادران در استان فعالیت دارند که هر یک به اندازه مراکز دانشگاهی فعالیت علمی و پژوهشی داشته اند.

اورنگی با تأکید بر شناخت زمینه ها و راهکارهای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با همکاری دانشگاه‌ها و حوزه‌ها فعالیت‌هایی در جهت تقویت رویکرد علمی و اسلامی انجام شود، همایش وحدت حوزه و دانشگاه نیز با این رویکرد برگزار می‌شود.

رییس سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان‌شرقی در پایان با اشاره به این‌که هم‌افزایی حوزه و دانشگاه منجر به تعالی نظام اسلامی ایران خواهد شد، ادامه داد: مهم ترین وظیفه بسیج اساتید تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و کمک به فرآیند اسلامی کردن دانشگاه‌ها است./935/202/ب2

ارسال نظرات